Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена комплексному дослідженню музично-виконавського мистецтва України в умовах соціокультурних змін кінця ХХ - початку ХХІ століття. Музично-виконавське мистецтво розглядається як система, яка функціонує у взаємодії компонентів: музичного виконавства, освіти та концертної практики. У роботі визначено, що специфіка музичного виконавства виявляється у відображенні всіх складових виконавського процесу: музично-творчої діяльності виконавця, формування його виконавської майстерності та особливостей музично-комунікативних зв’язків. Доведено пріоритетність принципу культуровідповідності у музичній освіті, який орієнтує освітній процес на національно-культурні та світові художні цінності. Виявлено своєрідність української музично-виконавської школи, яка функціонує як культурна традиція. Здійснено аналіз конкурсно-фестивального руху та виявлено перспективи розвитку музично-виконавського мистецтва України, яке демонструє перехід на новий етап свого розвитку в контексті інтеграції до світового культурного простору.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation is aimed to determine peculiar nature of music performing arts of Ukraine under the conditions of a new socio-cultural reality and its influence upon the national-cultural identity, which shows itself in active functioning of the music performing school as a custom and the development of a competition-festival movement for music performing practice updates.
In terms of coverage of the process of creative activity of a performing musician, priorities of cultural conformity principles for musical education have been determined. The potentiality and prospectivity of the Ukrainian music performing arts development has been well-proven on the ground of the exposed positive trends in a competition-festival movement development.
A conclusion was well-founded that the Ukrainian music performing art at the end of the 20th - beginning of the 21st centuries displays its transition to a new stage of its development in the context of the national identity search and integration into a global cultural space.