Abstract:
У дисертації простежено етапи становлення, функціонування музичного середовища Ніжина в контексті національних культуротворчих процесів ХІХ - початку ХХІ ст. Розглядаються форми музично-театральної праці М. Заньковецької, Ф. Проценка в розвитку музичного життя Ніжина на початку ХХ ст. Представлено сутність музичної діяльності їх наступників у форматі локально-регіонального, всеукраїнського, європейського музичного простору порубіжжя століть. Обґрунтовано вплив музикантів-професіоналів, аматорів на функціонування в музичному середовищі Ніжина фольклорних, академічних, аматорських дитячих, дорослих, молодіжних колективів - хорових, інструментальних, вокально-інструментальних, хореографічних; солістів (баяністи, вокалісти, піаністи, бандуристи, сопілкарі, естрадні співаки).
Description:
In the dissertation the significance of musical environment in the context of culture creating processes in Nizhyn in the XIX-XX centuries has been defined. The significance of the creative activity of Nizhyn musicians of the past (M. Zankovetska, F. Protsenko) and the present (V. Iconnyk, M. Brovchenko, V. Rozen) has been presented within the frame of the regional, all-Ukrainian and European musical informational space. The idea of the significance of the culture creating activity of musicians-performers, educators, composers in the functioning of the musical environment as a cultural values space of Nizhyn, as well as the existence of the Nizhyn musical performance schools (the vocal-choire and the musical instruments performance schools) have been substantiated.