Короткий опис(реферат):
Дисертаційне дослідження присвячене вивченню особливостей клавірного мислення В. Моцарта, за творами, написаними власне для клавіру, а також за оркестровими - ораторіальними фрагментами, перекладеними для фортепіано для концертного виконання з вокалістами і об’єктивно в сучасних вимірах, стверджуваних як камерна музика.
У фортепіанному звучанні композицій Моцарта існує стильовий континуум клавірності-клавесинності, але в обов'язковості сполучення з етапами таких ритмічно повторюваних з'єднань з масштабністю оркестрального мислення. Останнє склало атрибут Віденського стилю, утіливши у ньому звуковий образ грандіозного наростання форми і маси, поза яким не мислилася динаміка - життєва діалектика німецького культурного світу, з котрим сполучав свою творчість Моцарт. В апогеї творчості він усвідомив власну причетність до наслідування німецького бароко як органічного втілення національної ідеї та перспективи подальшого ствердження музичного мистецтва у якості художньо самодостатньої сфери.
Найважливіше завдання, яке вирішене в дисертаційному дослідженні, складає узагальнення даних про символіку партії клавіру у камерно-вокальному виконанні творів В. Моцарта, в першу чергу пісень і арій, оперних і церковних, наближених до даного жанру як осереддя установок передсимволістів у автора «Чарівної флейти». Зважаючи на відносну, у порівнянні із ХІХ-ХХ ст., скромність об’ємів звукової маси оркестральних та хорово-вокальних виступів в композиціях Моцарта, вказуємо на певну тенденцію камерності, особливо в разі фортепіанного виконання інструментальних партій, при тому що фортепіанна фактура насичена образами оркестрової та ораторіально-хорової грандіозності. Вказана «помежовність» камерності та «масштабності площі» бетховенського та постбетховенського мистецтва у композиціях Моцарта втілює «передсимволізм» як пошук «третього шляху» в мистецтві, заявленого символізмом як таким.
Суть розробки, основні результати:
The dissertatione research is devoted to study of features of clavier thinking Моzаrt in products written actually for clаvier, and also in оrcherster-оrаtоrial fragments shifted for a piano.
The piano representation of the compositions Моzart finds out complex gradation of style displays, which one party acts German, Viennese mоnumentalism, prepared by tradition barocco and engineering basic of rethorical complexity of expression High, and on the other pole - refined "cаmeral type", forming natural "transition" rоcоcо and santimentalism in a miniature of "biedermeier” by.
The most important task, which is decided in dissertatione research, makes generalization of the data concerning symbolics of a party of piano in cаmеral-vocal performances of the compositions W. Моzаrt, first of all of songs and arias, opera and church, approached to the given genre as centers of installations presymbolists at the author of a "Magic flute". Taking into account relative, in comparison with ХІХ-ХХ an item, of litle volumes of sound weight orchestral and choral-vocal performances in compositions Моzаrt, we indicate on the determined tendency cameral type, is especial in a case of piano performance of tool parties, thus that the piano invoice is sated with images orchestral and оrаtоrial-choral volume. Specified «bоrder» of cameral type and «volume of the area» of Beethoven and post-Beethoven art in compositions Моzаrt «presymbolism» as search «the third ways» in art declared by symbolism embodies as such.