Короткий опис(реферат):
Робота присвячена комплексному аналітичному дослідженню танцювальної символіки українського народного танцю у широкому історичному контексті. Запропоновано теоретичне узагальнення з проблеми семантики пластичного символу, проаналізовано найбільш традиційні побудови та хореографічна лексика українського народного танцю. У дисертації представлена інтерпретація орнаментальних мотивів ужиткового мистецтва як графічного ''запису'' символічних структур танцю, здійснена класифікація танцювальної символіки за образно-семантичними ознаками.
Пластична мова української народної танцювальної культури являє собою синтез таких елементів, як рух, малюнок, художній образ, що виступають символічною формою вираження смисложиттєвих домінант людського буття.
Суть розробки, основні результати:
The work is dedicated to the multifold research of dancing symbolism of Ukrainian folk dance in the broad historical context. Given is the theoretical summary from the problem of plastic symbol semantics. The most traditional structures and choreographic vocabulary of Ukrainian folk dance are analyzed in detal. In the dissertation presented is the interpretation of ornamental motives of applied art as a graphic “record” of dance’s symbolic structures, made is the attempt of classification of dancing symbolism by the figurative-semantic feature.
The sence of Ukrainian folk dance culture combines such elements as movement and art - the way of symbolic expression of dominating idea of humanbeing sence of life.