Короткий опис(реферат):
У дисертації визначаються та типологізуються властивості музичної комедії як цілісного жанрового явища; відкривається новий аспект вивчення репертуарної традиції Одеського академічного театру музичної комедії імені М. Водяного з позиції її відношення до історичних та сучасних жанрово-композиційних прототипів. На основі розгорнутого історіографічного та естетико-типологічного підходу характеризуються композиційні види, зовнішні і внутрішні художньо-інтерпретативні межі, музично-стилістичні канони музичної комедії як основні передумови художньої концептуалізації її сюжетно-тематичного змісту. На основі аксіологічного підходу визначаються ціннісні домінанти, способи категоризації та концептуалізації форми і змісту музичної комедії, феномен актуальної «музично-мовної особистості». Виявляється роль репертуарної традиції у творчій практиці сучасного театру музичної комедії, висвітлюється призначення музики в формі музичної комедії, зокрема в досягненні художньої єдності музично-комедійного твору, аналізуються провідні композиційні види музичної комедії і принципи здійснюваного в них художнього синтезу. Досліджується явище композиційної контамінації, стилістичної перехідності як жанрова властивість музичної комедії; розкривається взаємодія естетичної категоризації та концептуального змісту музичної комедії. Обгрунтування важливості «дитячої теми» у сучасному театрі музичної комедії дозволяє характеризувати явище концептуалізації і способи типології «музично-мовної особистості» у змістовому контексті цього жанру.
Суть розробки, основні результати:
In the dissertation the properties of musical comedy as an integral genre phenomenon are determinedand a typologyof it are offered; the new aspect of the repertoire tradition’s study of Odessa Academic Theatre of Musical Comedy named after M. Vodyanoy are opened from position of itsattitude toward historical and modern genre-composition prototypes. Composition types, external and internal artistically-interpretative borders, musically-stylistic canons of musical comedy are characterized as basic pre-conditions of artistic conceptualization of its story-thematic maintenance on abasis of the unfolded historiography and aesthetic-typological approach. Valued dominants, methods of categorization and conceptualization of a manner and an matter of musical comedy, the phenomenon of an actual (mass-popular) «musically-language personality» came to light on anbasis of the axiological approach.The phenomenon of composite contamination, stylistic transitivity are investigatedas the genre property of musical comedy; cooperation of an aesthetic categorizing and an conceptual maintenance of musical comedy opens up. The rationale for importance of «the children's theme» in the modern theatre of musical comedy allows to characterize the phenomenon of conceptualization and methods of typology of «the musically-language personality» in the maintenance of musical comedy.