Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена розробці проблеми зображального. Конкретний аспект дослідження - сутність і функція зображального у просторі творення культури. Аналіз історичних і сучасних напрацювань в галузях філософії, культурології, естетики, психології, мистецтвознавства, природничих наук, а також вивчення художньої практики надало змоги запропонувати авторську концепцію зображального. Вона ґрунтується на розробці теоретичної моделі „зображальне - і його функція виражальне“, яка являє собою структуру, що саморозвивається на основі внутрішньої необхідності творчого вибору з боку митця, його цілепокладання щодо досягнення морально-художньої цілісності твору.
Запропонована модель зображального є універсальною в межах культури, а поняття „зображальне“ взаємодіє з усіма поняттями і категоріями культурології. Даний висновок зроблено на основі застосування сучасної методології: врахування синергетичної парадигми єдності світу і інтеграції гуманітарних і природничих дисциплін у дослідженні наукових проблем; візуальної парадигми; діалектичного аналізу сукупності понять і категорій, які залучаються до дослідження поняття зображального. Серед них - фундаментальні: „простір“ - „час“, „якість“ - „кількість“, „форма“ - „зміст“, „цілісність“.
Пропонується визначення поняття „зображальне“.
Суть розробки, основні результати:
The thesis is bound up with pictorial problem. The concrete aspect of research is pictorial essence and function in culture creating. A lot of historical and contemporary sources in philosophy, culture, aesthetics, psychology, art criticism and works of artists have been analysed. That gave the author an opportunity to offer her own conception of pictorial. It is based on working out a self-developed theoretical model ‘pictorial and its function expressive’ the main principle of which is artist’s free choice as to moral, artistic value and inner unity of his work of art.
The model is universal in culture. This point of view is possible to confirm under the following condition: with application of contemporary scientific methodology - synergetic paradigm, visual paradigm, dialectical analysis of such conceptions as: „space“, „time“, „quality“, „quantity“, „form“, „content“, „wholeness“.
The author suggests a new definition of „pictorial“.