Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Козак, Олександра Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T13:07:05Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T13:07:05Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Козак О. І. Феномен конфлікту в симфонічній драматургії: мистецько-культурологічні виміри : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Олександра Іванівна Козак ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2010. 37 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2668 | |
dc.description | The dissertation is dedicated to complex historical-and-theoretical research of culturological and artistic manifestation of conflict phenomenon in symphonic drama. The evolution of scientist opinions about a problem of conflict in philosophic-and-culturological, artistic discourses have been traced, the specificity of conflict in instrumental music and dramatic symphonism, also these special properties as a conflict models in European symphonism have been determined. Sensual differences and terminological comparison such artistic-and-cultural phenomenon as a “conflict-and-contrast”, “conflict-and-antagonism”, their appearances in symphonic drama have been considered. Special functions of “conflict situations” as a social-cultural model of conflict in instrumental music have been revealed. The formation of conflict semantic in dramatic symphonism continuum from classical-and-romantic periods up to present days has been showed, structural-and-sensual details of conflict (structural, cognitive, ets.) in entire conception of symphonic composition, social-cultural vectors of conflict sensual transformations in symphonism from traditional forms to modern modifications in European music culture have been specified. | uk_UA |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено комплексному історико-теоретичному дослідженню культурологічних та мистецьких проявів феномена конфлікту у сфері симфонічної драматургії. Простежено еволюцію наукових поглядів на проблему конфлікту у філософсько-культурологічному та мистецтвознавчому дискурсах, визначено специфіку конфлікту в інструментальній музиці, його предмет у симфонічній драматургії, а також її суттєві властивості як моделі конфлікту у європейському симфонізмі. Виявлено змістовні відмінності таких мистецько-культурологічних феноменів як «конфлікт» і «конфліктність», здійснено їх термінологічне порівняння, а також диференціювання поняттєвих співвідношень «конфлікт - контраст», «конфлікт - протиріччя», окреслено їх прояви у сфері симфонічної драматургії. Визначено особливості функціонування «конфліктної ситуації» як соціокультурної моделі конфлікту в інструментальній музики. Простежено формування семантики конфлікту у континуумі драматичного симфонізму: від класико-романтичного періоду - до сьогодення, виявлено структурно-смислові особливості конфлікту в симфонічній концепції, обґрунтовано принципи його типології в музиці. Окреслено базові функції конфлікту (структурологічну, когнітивну та ін.) у цілісній концепції симфонічного твору, соціокультурні детермінанти смислової трансформацій конфлікту у симфонізмі - від традиційних структур до модерних модифікацій в європейській музичній культурі. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харківська державна академія культури | uk_UA |
dc.subject | симфонічна драматургія | uk_UA |
dc.subject | феномен конфлікту | uk_UA |
dc.subject | конфлікт | uk_UA |
dc.subject | мистецько-культурологічні виміри | uk_UA |
dc.title | Феномен конфлікту в симфонічній драматургії: мистецько-культурологічні виміри | uk_UA |
dc.title.alternative | Phenomenon of conflict in symphonic drama: artistic-and-culturological dimensions | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |