Abstract:
Дисертацію присвячено дослідженню епістоли як науки про листування, а також вивченню епістологічних матеріалів у контексті історії музики України. Епістологія усе ще залишається падчеркою в системі історико-джерелознавчих і мистецтвознавчих наук. Через листування відтворено доленосні події, невідомі факти біографії і творчості видатних митців. Доповнено й уточнено відомості з історії створення і побутування їхніх творів.
Уперше у вітчизняному музикознавстві розроблено методологію і теорію епістолярних джерел, уточнено категоріальний апарат, систематизовано типи і види листів, розроблено їх жанрову класифікацію. До наукового обігу введено понад 2000 листів видатних діячів музичної культури України, Росії, Польщі, Франції, Бельгії. Проаналізовано праці Б. Яворського, Б. Асаф’єва, М. Грінченка в системі загального джерелознавства. Виявлено й проаналізовано нові епістолярні пам’ятки музичної культури: листування І. Блажкова, Р. Гліера, Б. Гмирі, В. Губаренка, К. Данькевича, І. Карабиця, Б. Лятошинського, І. Ляшенка, Ю. Мейтуса, В. Тольби, Д. Шостаковича, О. Шреєр-Ткаченко, залучено також епістолярій, опублікований в Україні в останні десятиліття ХХ століття.
Description:
Dissertation concerns the research of epistole as a science about correspondence and the studying of epistological materials in the context of the musical history of Ukraine. Epistology still remains a Step-daughter in the system of history and art science. Though correspondence is recreated fate-making events, unknown facts from biographies and works of outstanding creators. Research added and classi-fied information from the history of creation and their works.
For the first time in native musicology there is a developed methodology and theory of epistological science, classification of categories, systematization of types of letters, their genre classification. Over 2000 letters of famous leaders of musical culture of Ukraine, Russia, Poland, France, Belgium were introduced. The works of B. Yavorsky, B. Asafiev, M. Grinchenko were analyzed in the system of general source.
The new epistological monuments of musical culture were revealed and analyzed: correspondence of I. Blazhkov, R. Glier, B. Gmyrya, V. Gubarenko, K. Dankevich, I. Karabits, B. Lyatoshinsky, Yu. Meitus, V. Tolba, D. Shostakovich, O. Shreer-Tkachenko.
Epistles published in Ukraine in the last decade of the 20th century were also enclosed.