Abstract:
Необхідність проведення кроскультурного дослідження вибору культурних цінностей
обдарованою особистістю в Україні на початку ХХІ століття обумовлено відсутністю
системних досліджень щодо визначення особливостей їх інтеріоризації в умовах
формуванням нової картини світу, з її незвичайним динамізмом і різноманітністю розвитку
світових культур.
Кроскультуру ми розглядаємо як збагачення та взаємопроникнення культурних
традицій різних народів у процесі їхньої соціокультурної взаємодії. Зміст кроскультурного
дослідження розкривається через поняття «кроскультура», котре бере свій початок з двох
слів – від англ. cross – пересікати, переходити та лат. сulture – обробіток, перетворення,
освіта, розвиток.
Description:
Виявлено існування культурних відмінностей в читацьких інтересах
обдарованої учнівської та студентської молоді України. Помітно, що обдаровані
особистості чуйно реагують на зміни, що відбуваються в сучасному суспільстві,
помічають і не задовольняються станом, коли спрощується проблематика культурних
потреб українського населення, за рахунок зведення їх до «попиту» і «пропозиції»,
зростанням обсягу «економіки бажань» і індустрії розваг. Власним вибором культурних
цінностей вони стимулюють розвиток креативного стану культурно-дозвіллєвого
середовища України.
Доведено, що модернізація культурних цінностей обдарованої особистості пов’язана
з підвищенням рівня і якості навчальної та професійної діяльності студентів різних
спеціальностей, активним застосуванням ними сучасних інформаційних технологій. Під
впливом світових тенденцій, які помітні у сфері сучасної української культури, особливе значення мають гуманістичні цінності обдарованої особистості, побудовані на позиції
вільного звернення молодої людини до власних природних задатків, засвоєння нею
найкращих здобутків світової і національної культури і мистецтва