Abstract:
Мета роботи полягає у вивченні питання представлення традиційних музичних жанрів Китаю у світовому
просторі. Методологія дослідження полягає у використанні історичного та біографічного методів у вивченні
даної тематики. Наукова новизна статті полягає у дослідженні доцільності представлення традиційних
музичних жанрів Китаю у світовому просторі. Адже, це питання відображає як традиції та звичаї країни, так й
підіймає імена дослідників китайської культури. Представлення китайського мистецтва відбувається завдяки
проводженню оперних фестивалів, які здійснюють вплив на культуру всієї країни. Поява нових театральних
дійств та вистав також впливали на світогляд Китаю. Висновки. Представлення традиційних музичних жанрів
Китаю у світовому просторі відбувається завдяки розвитку культури та освіти в країні. Система мислення
культури Китаю побудована на древній філософії країни. Музичне мистецтво знаходиться у постійному
пошуку: характеру звуку, тембрової палітри, форми, поєднуючи в собі національні мотиви. Завдяки поєднанню
національних рис, філософії країни, релігійних тенденцій, елементів вокального та інструментального
фольклору, театру та сфери композиції та фортепіанної культури, музична фортепіанна культура Китаю стала
відомою в світі. Саме Сюетанська школа та виховна система «Юеге» стали фундаментом для розвитку
китайської музичної культури. Говорячи про природу китайської музики, слід наголосити, що вона має свою
інтонаційно-мелодичну природу, яка є відмінною від європейських музичних зразків. З виконанням
європейських творів китайський народ знайомився завдяки гастролям. На початку 70-х років починається
реформування консерваторій у музичні інститути. Так, під ці зміни підпали такі музичні заклади, як:
консерваторії у містах Ухань (Хубей), Шеньянь (Ляонін), Сіані (Шеньсі) та Ченду (Сичуань). В цей період (70-
ті роки) починається розквіт китайської музичної освіти, з‘являються оркестри, самодіяльні колективи,
цікавість викликає науково-дослідницька діяльність, починають видаватись журнали музичного направлення.
Починають свою творчу діяльність такі педагоги, як Чжоу Сяоянь, Лан Юйсю, Юй Ісюань, Шень Сян, Сі Їгуй,
Вень Кечжень, Лі Чжишуй, Вей Чісянь, Мань Цзианьцзи, Сун Сінь, Ху Янь, Гао Чжилань, Ду Шинцзя та інші.
Активізація музичної освіти приходиться на ХХ століття, що спонукає до розвитку та переосмислення нових
вимірів у освітніх процесах. Процеси становлення та розвитку китайської системи музичної освіти відображені
в працях Ван Юйхэ, Лю Пейя, Яна Бохуа, стилістичні особливості музичного мистецтва цікавили Ф.
Арзаманова, В. Вакулішіна, Лінь Хайя, Лю Да-цзюня, Ма Гешуня, Сунь Цуньіня, У Ген-Іра, Чан Ліїня, Ян Сяо
Сюйя тощо. Китайська освіта цікавила таких науковців, як Дін Юнь, Ян Бохуа. Слід сказати, що питанням
освіти приділялось багато уваги, про що свідчать праці вчених. Звернувшись до історичних фактів, стає відомо,
що музична освіта починає розвиток в період епохи Тан (VII–X століття). Це зумовило появу виконавських
шкіл та відкриття навчальних закладів, що давало змогу розширити представлення традиційних жанрів світу
Description:
The purpose of the article is to study the presentation of traditional Chinese music genres in the world. The
methodology of the study is to use historical and biographical methods in the study of this topic. The scientific novelty
of the article is to explore the expediency of presenting traditional Chinese music genres in the world. After all, this
question reflects both the traditions and customs of the country and raises the names of scholars of Chinese culture. The
presentation of Chinese art is due to the holding of opera festivals that influence the culture of the whole country. The emergence of new theatrical acts and performances also influenced China's outlook. Conclusions. The introduction of
traditional Chinese music genres in the world is due to the development of culture and education in the country. The
system of thinking of Chinese culture is based on the ancient philosophy of the country. Musical art is in constant
search: the nature of sound, timbre palette, forms, combining national motives. Through the combination of national
traits, country philosophy, religious tendencies, elements of vocal and instrumental folklore, theater and composition,
and piano culture, China's musical piano culture has become well-known in the world. It was the Suetan School and
Yuege's educational system that formed the basis for the development of Chinese musical culture. Speaking about the
nature of Chinese music, it should be emphasized that it has its intonation-melodic nature, which is different from
European music samples. Chinese people became acquainted with the performance of European works through touring.
In the early ‘70s began to reform the conservatories into musical institutes. For example, music institutions such as the
conservatories in Wuhan (Hubei), Shenyang (Liaoning), Xi'an (Shaanxi), and Chengdu (Sichuan) have undergone these
changes. During this period (the ‘70s), the flowering of Chinese music education began, orchestras, amateur bands
appeared, research aroused curiosity, and music magazines began to be published. Teachers such as Zhou Xiaoyan, Lan
Yushu, Yu Yixuan, Shen Xiang, Xi Ggui, Wen Quecheng, Li Zhishui, Wei Chixian, Man Jiangxi, Sung Xin, Hu Yan,
Gao Zhilan, Do Shinji, and others start their creative activity. The revitalization of music education is in the twentieth
century, which causes the development and rethinking of new turns in educational processes. The processes of
formation and development of the Chinese music education system are reflected in the works of Wang Yuhe, Liu Pei,
Yang Bohua, stylistic features of musical art were interested in F. Arzamanov, V. Vakulishin, Lin Hai, Liu Da-jung, Ma
Gesun, Sun Tsunin, In Gen- Ira, Chang Ling, Yang Xiao Xu and more. Chinese education has interested such scholars
as: Ding Yun, Yang Bohua. It should be said that much attention was paid to education, as evidenced by the work of
scientists. Turning to the historical facts, it becomes known that music education began to develop during the Tang era
(VII-X centuries). This led to the emergence of performing schools and the establishment of educational institutions,
which allowed to expand the representation of traditional genres of the world