Короткий опис(реферат):
Дисертаційне дослідження присвячено проблемі стильового діалогу в музиці, яка розглядається на прикладі творчості одного з найвидатніших композиторів сучасності Родіона Щедріна. Мета роботи заключається у виявленні змісту явища стильового діалогу та його ролі в музиці ХХ століття. В дослідженні пропонується розглядати особливості стилеутворення в музиці другої половини ХХ століття в співвіднесеності з ціннісним аспектом композиторської творчості.
Автор пропонує простежити стильові процеси музики ХХ століття в контексті домінуючої тенденції культури ХХ століття, яку визначає як поліфонічність, що дозволяє визначити ціннісну роль творчого процесу та співвіднести мистецькі процеси з філософським осмисленням стану сучасної культури. Запропонований підхід дозволяє звести до системи особливості стилеутворення в музиці ХХ століття, починаючи від формування творчого напрямку (феномен неостилів) та закінчуючи деякими стилістичними особливостями твору (жанрово-стильовими запозиченнями). Відповідно до концепції діалогу М. Бахтіна уточнюється поняття та зміст категорії стилю.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation, devoted to the problem of the style dialog in music, is examined on the work example of one of the prominent composers of Rodyon Schedryn contemporaneity. The purpose of the work is to reveal of the maintenance of the phenomenon of the style dialog and its role in the music of the ХХ century. In the research it is recommended to examine the features of style-creation in music of the second half of the ХХ century in correlation with the valued aspect of the composer's work.
An author recommends to trace the style processes of the ХХ century music in the context of the dominant tendency of the ХХ century culture, which is determined to be polyphonic. It allows to define the valued role of the creation process and to correlate these processes and the philosophical comprehension of the state of the modern culture. The given approach allows to systematize the features of the style-creation in the ХХ century music, starting with the formation of the creative direction (phenomenon of neostyles) and finishing in some stylistic work features (genre-style borrowings). According to Bakhtin’s dialog conception a notion and a maintenance style category is specified.