Abstract:
Робота присвячена встановленню засобів, які створюють комічний ефект в тексті англійської комедії.
Аналіз показує, що головним принципом, який виступає підґрунтям цих засобів та прийомів, є принцип інконгруентності, що трактується як будь-які невідповідності, дисонанс, або контраст. Цей принцип має наскрізний характер і актуалізується в усіх сферах, а також на кожному з рівнів тексту. Він лежить в основі композиції, сюжету, підсистемі персонажів, проходить крізь усі вербальні аспекти: фонетичний, морфологічний, лексичний та синтаксичний. Щодо сюжету та композиції, інконгруентність розкривається в засобах пародіювання, коли йдеться про контраст між оригіналом і похідною формою, та інверсії, яка використовується у разі зміни дійовими особами соціальної ролі спеціально або випадково.
Стилістичні засоби також базуються на принципі інконгруентності, а особливо популярними серед них є малапропізм, парадокс, зевгма.
Тропи, в першу чергу порівняння та метафори, ґрунтуються на контрасті між піднесеними референтами та приземленими корелятами або навпаки.
Об’єднані однією провідною рисою - інконгруентністю в різних її формах - усі ці засоби та прийоми створюють комічній ефект, що підсилюється завдяки їх конвергенції та іррадіації.
Description:
The paper focuses on the investigation of means that produce a humorous effect in the text of the English comedy.
The analysis shows that the main principle on which all the devices and means are based is the principle of incongruity which suggests any discrepancy, dissonance or contrast. This principle has a throughout character and is actualized in all spheres and levels of the text. It underlies the composition, the plot, the subsystem of characters and runs through all verbal aspects: phonetic, morphological, lexical and syntactical.
As to the plot and composition, incongruity reveals itself in the device of parodying when original and derived forms are contrasted, and inversion when characters change their social roles deliberately or accidentally.
The stylistic devices used in the comedy text are also based on the principle of incongruity; malapropism, paradox and zeugma being especially popular.
Tropes, first of all, similes and metaphors, are based on the contrast between elevated referents and down-to-earth correlates or vice versa.
United by the core feature - incongruity in its different forms - all the devices and means produce a humorous effect which is enhanced due to their convergence and irradiation.