Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

КОМПОЗИЦІЙНО-МОВЛЕННЄВІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ КОМІЧНОГО В ТЕКСТІ АНГЛІЙСЬКОЇ КОМЕДІЇ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кутоян, Аіда Каренівна
dc.date.accessioned 2021-04-20T10:26:36Z
dc.date.available 2021-04-20T10:26:36Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Кутоян А. К. Композиційно-мовленнєві засоби створення комічного в тексті англійської комедії : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. філол. наук : спец. 10.02.04 "Германські мови" / Аіда Каренівна Кутоян ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. Х., 2007. 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2819
dc.description The paper focuses on the investigation of means that produce a humorous effect in the text of the English comedy. The analysis shows that the main principle on which all the devices and means are based is the principle of incongruity which suggests any discrepancy, dissonance or contrast. This principle has a throughout character and is actualized in all spheres and levels of the text. It underlies the composition, the plot, the subsystem of characters and runs through all verbal aspects: phonetic, morphological, lexical and syntactical. As to the plot and composition, incongruity reveals itself in the device of parodying when original and derived forms are contrasted, and inversion when characters change their social roles deliberately or accidentally. The stylistic devices used in the comedy text are also based on the principle of incongruity; malapropism, paradox and zeugma being especially popular. Tropes, first of all, similes and metaphors, are based on the contrast between elevated referents and down-to-earth correlates or vice versa. United by the core feature - incongruity in its different forms - all the devices and means produce a humorous effect which is enhanced due to their convergence and irradiation. uk_UA
dc.description.abstract Робота присвячена встановленню засобів, які створюють комічний ефект в тексті англійської комедії. Аналіз показує, що головним принципом, який виступає підґрунтям цих засобів та прийомів, є принцип інконгруентності, що трактується як будь-які невідповідності, дисонанс, або контраст. Цей принцип має наскрізний характер і актуалізується в усіх сферах, а також на кожному з рівнів тексту. Він лежить в основі композиції, сюжету, підсистемі персонажів, проходить крізь усі вербальні аспекти: фонетичний, морфологічний, лексичний та синтаксичний. Щодо сюжету та композиції, інконгруентність розкривається в засобах пародіювання, коли йдеться про контраст між оригіналом і похідною формою, та інверсії, яка використовується у разі зміни дійовими особами соціальної ролі спеціально або випадково. Стилістичні засоби також базуються на принципі інконгруентності, а особливо популярними серед них є малапропізм, парадокс, зевгма. Тропи, в першу чергу порівняння та метафори, ґрунтуються на контрасті між піднесеними референтами та приземленими корелятами або навпаки. Об’єднані однією провідною рисою - інконгруентністю в різних її формах - усі ці засоби та прийоми створюють комічній ефект, що підсилюється завдяки їх конвергенції та іррадіації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна uk_UA
dc.subject композиційно-мовленнєві uk_UA
dc.subject створення комічного uk_UA
dc.subject комічне uk_UA
dc.subject англійська комедія uk_UA
dc.subject текст англійської комедії uk_UA
dc.title КОМПОЗИЦІЙНО-МОВЛЕННЄВІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ КОМІЧНОГО В ТЕКСТІ АНГЛІЙСЬКОЇ КОМЕДІЇ uk_UA
dc.title.alternative Compositional Speech Means of the Comic Creation in the Text оf the English Comedy uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу