Abstract:
Дисертацію присвячено проблемі формування досвіду саморегулювання майбутніх музикантів-педагогів у вищих мистецьких навчальних закладах. Обґрунтовано сутність і структурні компоненти досвіду саморегулювання музикантів-педагогів, визначено критерії, показники та рівні їх сформованості, виявлено педагогічні умови формування досліджуваного феномена у студентів вищих мистецьких навчальних закладів. Розроблено й експериментально перевірено поетапну методику формування досвіду саморегулювання майбутніх музикантів-педагогів. Дані, отримані в ході дисертаційного дослідження, довели ефективність запропонованої методики формування досвіду саморегулювання майбутніх музикантів-педагогів.
Description:
Dissertation is devoted to the problem of forming self-regulation experience of musicians-teachers to be at higher artistic educational establishments. The essence and structural components of self-regulation experience of musicians-teachers have got its grounds; criteria, indexes and levels of forming up, have been determined; the psychological and pedagogical terms of forming of the examined phenomenon considering the students of artistic higher educational establishments have been substantiated. It has developed and experimentally tested the methods of forming self-regulation experience of musicians-teachers to be. The data achieved during the dissertation research have proved the efficiency of the suggested methods of forming self-regulation experience of musicians-teachers to be.