Abstract:
У статті охарактеризовано розвиток українського мистецтвознавства, важливої
складової культуротворчого процесу в революційні часи (1917–1921 рр.). Визначено вплив національно-культурного відродження на українське мистецтво загалом та мистецтвознавчу сферу зокрема. Виокремлено актуальні проблеми розвитку мистецького життя в часи УЦР, гетьманату Павла Скоропадського, Директорії УНР, систематизовано найбільш важливі результати в галузях українського мистецтвознавства й мистецтвознавчої критики.
Зазначено провідну тематику мистецтвознавчих досліджень. Проаналізовано зміст низки
мистецтвознавчих розвідок, контингент дописувачів, найбільш актуальні матеріали.
Встановлено особистий внесок у розвиток вітчизняної мистецтвознавчої науки таких
дослідників, як Д. Антонович, М. Біляшівський, М. Голубець, Ф. Ернст, Г. Лукомський,
М. Макаренко, В. Модзалевський, М. Петров, Г. Павлуцький, В. Січинський, М. Сумцов,
С. Таранушенко, К. Широцький, Ф. Шміт, В. Щербаківський, Д. Щербаківський та ін.
Узагальнено, що українське мистецтвознавство в 1917–1921 рр. виступало важливою складовою
вітчизняного культурного процесу з орієнтацією на національне відродження.
Description:
The article characterizes the development of Ukrainian art criticism, – an important component of cultural creative process of revolutionary period (1917 – 1921). The influence of national-cultural revival on the Ukrainian art in general and the art critic sphere in particular has been determined. Topical problems of development of artistic life in the times of Ukrainian Central Council, Hetmanate of Pavlo Skoropadskyi, Directory of Ukrainian People’s Republic have been distinguished, the most important results in the spheres of Ukrainian art criticism and artistic criticism have been systematized. The leading thematic of art critical researches has been mentioned. The content of a number of art critical studies, the contingent of correspondents, the most topical materials have been analyzed.
Personal contribution into the development of domestic art critical science of the following scientists has been determined: D. Antonovych, M. Biliashivskyi, M. Holubets, F. Ernst, H. Lukomskyi, M. Makarenko, V. Modzalevskyi, M. Petrov, H. Pavlutskyi, V. Sichynskyi, M. Sumtsov, S. Taranushenko, K. Shyrotskyi, F. Shmit, V. Shcherbakivskyi, D. Shcherbakivskyi and other. It is generalized that Ukrainian art criticism in 1917–1921 was an important component of domestic cultural process with the orientation to the national revival.