Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено дослідженню архітектурно-культурного середовища України радянської доби на прикладі архітектурної формотворчості, наукової та педагогічної діяльності Н. Б. Чмутіної (1912-2005) та формування її школи. У результаті дослідження було визначено особливості взаємовпливу історико-культурного тла доби та архітектурного мистецтва, вирішено низку важливих культурологічних та мистецтвознавчих завдань. Встановлено, що ім’я Чмутіної є знаковим для сучасного культурного тла та архітектурно-мистецького середовища. На прикладах будівель Чмутіної розглянуто та узагальнено тенденції та принципи становлення архітектурної культури протягом тривалого періоду часу радянської доби, а також постійно змінювані умови, в яких провадилася робота архітекторів. Узагальнено унікальні особливості науково-творчих робіт Чмутіної, з’ясовано, що одним із головних завдань для архітектора було практичне втілення результатів наукової роботи, про що свідчать численні експериментальні споруди, які вона проектувала та у спорудженні яких брала безпосередню участь. Досліджено особливості персональної школи Чмутіної як педагога та принципи, притаманні цій школі.
Суть розробки, основні результати:
The thesis researches architectural and cultural environment of Ukraine in the Soviet era on the example of architectural form generating, scientific and educational work of N. B. Chmutina’s (1912-2005) school. The study resulted in defining special features of mutual influence of historical and cultural background of the time and of architectural art; in solving string of important problems of culture and art studies. Chmutina’s name is validated as a symbolic one for the contemporary cultural background, as well as for artistic and architectural environment. Trends and principles of architectural culture formation and constantly changing conditions of architects’ work have been examined and generalized by example of Chmutina’s buildings. Unique features of Chmutina’s artistic and scientific works have been summarized. It was established, that one of the main architect’s goals was practical realization of her scientific works results, which is illustrated by numerous experimental buildings she designed or contributed to. Features of Chmutina’s personal school as a teacher and characteristic principles of the school have been researched.