Короткий опис(реферат):
Робота присвячена вивченню засадничих ознак трансформації фольклору в сучасній українській оркестровій музиці на прикладі індивідуального композиторського мислення Л. Колодуба. У дослідженні проаналізовано камерні й оркестрові твори композитора з позиції взаємодії фольклору й авторського композиторського мислення. Це зокрема, симфонічна сюїта “Гуцульські картинки”, оркестрова п’єса “Троїсті музики”, цикли “Турівські пісні” та “Сім українських народних пісень”, цикл із п’яти сюїт - “Українські танці”. Також виявлено характерні стильові ознаки та авторські методи переосмислення фольклору в симфоніях композитора. Серед них - Симфонія No 1 “Академічна”, No 2 “Шевченківські образи”, No 3 “В стилі українського бароко”, No 5 “Pro memoria”, No 8 “Прилуцька” та No 10 “За ескізами юних літ”. У дисертації висвітлено основні засади фольклорної трансформації в оркестровій творчості Л. Колодуба використання народного мелосу не лише в якості його обробки чи цитування, шляхом оздоблення виразовими засобами оркестрового письма, ай художньо-образної трансформації, що супроводжується відтворенням внутрішніх семантичних ознак народної музики завдяки використанню традиційних і сучасних прийомів композиторської техніки.
Суть розробки, основні результати:
Work is dedicated to studying of basic signs of folklore transformation in the Ukrainian modern orchestral music by individual L. Kolodub’s composer thought example. The analysis of chamber and orchestral composer’s works from position of folklore interaction with author composer thought is introduced in researching. It is symphonical suite “Hutsul’s pictures”, “Оrchestral piece”, “Triple musics”, cycles “Turivski songs” and “Seven ukranian national songs”, cycle of five suites - “Ukrainian dances”. Also typical stylistic signs author methods of folklore reinterpretation in composer symphony are showed. There are Symphonies No 1, No 2 “Shevchenko characters”, No 3 “In style of Ukrainian baroque”, No 5 “Pro memoria”, No 8 “Prylutska” and No 10 “After the sketches of young arts”. The basic principles of folklore transformation in L. Kolodub orchestral creation arediscovered. National melos has been using not only in the quality of its processing or quoting in the way of expressing means adornment of orchestral writing but artistic-characteristical transformation accompanies the recreation of internal semantic signs of national music thanks to traditional and modern signs using by facilities of composer technique.