Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено дослідженню історії розвитку українського тромбонового виконавства, дослідженню етапів становлення та розвитку української школи тромбона з урахуванням виконавських особливостей в різних регіонів України. Уперше цілісно досліджено і проаналізовано становлення української школи тромбона, визначено вплив інших виконавських духових шкіл (зокрема німецької, чеської та російської) на розвиток українського тромбонового виконавства. Охарактеризовано діяльність вищих музичних навчальних закладів України від часу їх заснування, виявлено шляхи формування професійних виконавських і педагогічних традицій регіональних шкіл тромбона, відповідно, охарактеризовано ряд яскравих представників української школи тромбона від фундаторів до музикантів-педагогів наступних поколінь (А. Машек, Г. Лоєццо, М. Подгорбунський, Д. Катанський, П. Фассгауер, О. Ланге, О. Добросердов, В. Гарань, Б. Манжора, О. Федорков, С. Горовой, В. Готчев, С. Ганич, Ф. Крижанівський, Г. Лагдищук, Г. Марценюк та ін.).
У дослідженні об’єктивно розглянуто внесок українських педагогів і виконавців у становлення та розвиток методичних засад тромбонового виконавства, здійснено порівняльний аналіз сучасного стану українського і зарубіжного виконавства та педагогіки в цій галузі музичного мистецтва.
Суть розробки, основні результати:
The paper studies the history of the development of Ukrainian trombone performance. The stages of formation and development of the Ukrainian trombone school, taking into consideration the specific performance features characterizing performance in different regions of Ukraine, are revised. The thesis is the first paper that provides a comprehensive analysis of the formation of the Ukrainian trombone school, and determines the influence of other wind schools (namely German, Czech and Russian) on the development of Ukrainian trombone performance. The author describes the activities of other Ukrainian higher educational musical institutions from the time of their creation, explores the processes of the formation of professional performance and teaching traditions of regional trombone schools, and respectively characterizes a range of outstanding representatives of the Ukrainian trombone school from the founders to the following generations of musician-instructors (А. Mashek, H. Loezzo, М. Podhorbunskyi, D. Katanskyi, P. Fasshauer, О. Lanhe, О. Dobrosierdov, V. Haran, S. Hanych, B. Manzhora, О. Fedorkov, S. Horovoi, V. Hotchev, F. Kryzhanivskyi, H. Lahdyschuk, Н. Martseniuk and others).
The paper provides an objective review of the contribution of Ukrainian pedagogues and performers to the process of the development of the methodological fundamentals of trombone performance, a comparative analysis of the contemporary situation of Ukrainian and foreign performance and the state of teaching in this sphere of musical art.