Abstract:
Робота присвячена проблемі наукового аналізу створення і втілення сценічного образу в театральному мистецтві. Запропоновано теоретичну і методологічну базу для вирішення цієї проблеми з використанням новітніх методів дослідження в рамках театральної ейдології - напрямку дослідження в театрознавчій науці, присвяченому сценічній образності. З метою створення універсальної схеми для аналізу сценічної образності визначена її функціональна двошарова структура - об’єктивна та суб’єктивна. В першому шарі розглянуті жанровий аспект театральної ейдології та параметри, за якими можна оцінювати прояви сценічної образності; а в другому проаналізований її стильовий аспект та наведені способи констатування її суб’єктивних показників (індикатів).
Створена універсальна система критеріїв можливості ейдологічного аналізу („критерії допуску”), що уможливлює застосовування визначених детермінант у дослідженні сценічної образності в будь-якій площині існування.
Description:
Work is devoted to the problem of scientific analysis of stage vividness in the theatrical art. The theoretical and methodological base for dissolving of this problem with using of the newest research methods from contiguous branches of sciences within the framework of theatrical eidology - in the branch of the art science about stage vividness is offered and substantiated. With the purpose of creation of universal chart for analysis of stage vividness was definite its functional two-layers structure - objective and subjective. In the first layer the genre aspect of theatrical eidology and parameters after which it is possible to estimate the displays of stage vividness is considered; and in the second analyzed its stylish aspect and resulted methods of establishment of its subjective indexes (indicates).
First the created universal system of criteria of eidological analysis possibility (“criteria of admittance”) - it gives the possibility to apply definite determinants in research of stage vividness in any plane of existence.