Abstract:
Метою роботи є аналіз теоретичних принципів режисури у працях відомих українських режисерів Л. Курбаса, Ю. Іллєнко та В. Кісіна. Методологія дослідження будується на міждисциплінарному підходів, який дозволяє використовувати здобутки історії культури, теорії кіно, театрознавства, педагогіки та ін. У статті було використано ряд методів: порівняльний, який дозволив порівняти принципи режисури у фундаментальних працях Л. Курбаса, В. Кісіна та Ю.Іллєнка; історичний допоміг висвітлити універсальність принципів творчого процесу; метод аналізу дозволив розкрити основні етико-естетичні ідеї режисури, що висвітлені у працях Л. Курбаса, В. Кісіна та Ю. Іллєнка. Науковою новизною дослідження є поглиблений аналіз теоретичних принципів режисури у працях відомих українських режисерів Л. Курбаса, Ю. Іллєнко та В. Кісіна та їх праксеологічний вимір. Висновки: Природа масового видовища триєдина, вона охоплює три простори: сценічний, гладацький і часовий. І цей триєдиний простір вимагає синтезу багатьох, навіть на перший погляд, не поєднаних засобів виразності, що обумовлює такі принцип як синтетичність, що втілюється в поєднанні стилів, жанрів й форм. Це вимагає від режисера-міфотворця, окрім професійних навичок, ще й ерудиції, обізнаності, компетентності, володіння професійною термінологією. Всі ці постулати містяться в теоретичних викладках і практичній діяльності видатних діячів української культури Л. Курбаса, С. Іллєнка, В. Кісіна.
Description:
Purpose of Research. The purpose of the article is to analyse the theoretical principles of directing in the works of famous Ukrainian directors L. Kurbas, Y. Ilyenko and V. Kisin. The methodology of the research is based on interdisciplinary approaches, which allow to use the achievements of the history of culture, theory of cinema, theatrical, cultural studies, etc. The following methods are used: a comparative method allows us to compare the principles of directing in the fundamental works of L. Kurbas, V. Kisin and Y. Ilyenko; a historian one helps to highlight the universality of the principles of the creative process; the method of analysis gives the opportunity to highlight the basic ethical and aesthetic ideas of directing, which are described in the works of L. Kurbas, V. Kisin and Y. Ilyenko. Scientific novelty. The scientific novelty of the research is the analysis of the theoretical principles of directing in the works of famous Ukrainian directors L. Kurbas, Y. Ilyenko and V. Kisin and their praxeological dimension. Conclusions: The nature of the mass spectacle includes three spaces: stage, audience and temporal. This triune space requires the synthesis of many, even at first glance, incompatible means of expression, which determines such a principle as syntheticity, embodied in a combination of styles, genres and forms. In addition, it requires from the director-myth-maker, to professional skills, erudition, awareness, competence, mastery of professional terminology. All these postulates are contained in the creativity and practical activities of prominent figures of Ukrainian culture L. Kurbas, S. Ilyenko, V. Kisin