Abstract:
Дисертація присвячена аналізу діяльності Одеського національного театру опери та балету з 1810 по 2005 роки та вияву місця та значення в ній творчої оперної практики. Основою дослідження стає праксеологічний підхід, що дозволяє визначити провідні хронологічні та жанрово-стильові параметри діяльності Одеського театру. Виявлена єдність хронологічних і жанрово-стильових параметрів дозволяє створити цілісний метод вивчення історії оперного театру, а також підняти до рівня методичних питання про хронологію та жанрову репертуарну політику.
Систематизовані основні факти історії театру, тобто складена єдина фактографія діяльності ОНТ, що дозволяє суттєво розширити колишні уявлення про неї. В періодизації історії ОНТ виокремлюється явище антрепризи, визначається його актуальність щодо явища менеджменту сьогодні. Визначаються основні жанрово-стильові пріоритети і тенденції оперної діяльності ОНТ, включаючи ті музично-творчі персоналії, які понад усе вплинули на формування репертуару. Виявляються тісні зв’язки італійської та української оперних традицій у формуванні та розвитку принципів творчої діяльності ОНТ, музично-стильова спорідненість італійської та української оперних шкіл.
Хронологічним шляхом доводиться переважне значення оперних творів українських композиторів в репертуарі ОНТ, засвідчується значення одеського оперного театру як національного українського. Виявлена принципова важливість для Одеського оперного театру творчості В. С. Губаренка як стильової парадигми сучасної української опери.
Description:
Dissertation is devoted to the analysis of activity of the Odessa State Academical Opera and Ballet Theater from 1810 to 2005 and to the location and value in it of creative opera practice. Praxeological approach becomes research basis, that allows defining the leading chronologic and genre-stylish parameters of activity of the Odessa Theater. The unity of chronological and genre-stylish parameters found out in the work, allows to create the integral method of study of history of Opera Theater, and also to raise questions about chronology genre repertoire policy to the level of methodical.
The basic facts of history of theater are systematized; unique OST activity’s factual account is created. It allows extending substantially the former conception of it. The enterprise phenomenon is underlined in OST history periodization, its actuality is determined in relation to the present management phenomenon. Basic genre-stylish priorities and tendencies of opera activity of OST are determined, including those musically creative personalities which more than all influenced on repertoire forming. Close connections between Italian and Ukrainian opera traditions in forming and development of principles of creative activity of OST and musical-stylish cognation of Italian and Ukrainian opera schools are opened up.
Primary value of the Ukrainian composers opera works in the repertoire of OST is proved in a chronologic way, the value of the Odessa Opera Theater State as State Ukrainian is confirmed. Principle importance for the Odessa Opera Theater of V. S. Gubarenko creativity as a stylish paradigm of modern Ukrainian opera is found out.