Abstract:
На основі аналізу документальних матеріалів та візуальних досліджень, а також їх узагальнення висвітлено фотографічні засоби художньо-образної виразності у графічному дизайні. На тлі світових досягнень розглядається розвиток світлопису в графічному дизайні України, зокрема конструктивістський період 1920-30-х рр. Проведено аналіз видань та плакатів, у яких використовується фотографія. Розглянуто творчість окремих видатних дизайнерів та фотографів, таких як В. Єрмилов, Д. Сотник та ін. Визначено роль світлопису в оформленні плакату та багатосторінкових видань. Досліджуються основні прийоми художньої виразності портрета та натюрморту у фотографії, що активно використовуються в практиці дизайнера-графіка. У роботі розгляддається широкий спектр продукції графічного дизайну, важливим структурним елементом якої є фотозображення. У результаті дослідження до наукового обігу введено нові імена графіків-дизайнерів та їхні твори, а також визначено місце світлопису як значущої складової мови сучасного графічного дизайну.
Description:
Basic kinds of photographic techniques used in graphic design. Black and white photography and photomontage as a part of it. On the basis of analysis of documental materials and visual research and their generalization also, basic kinds of photographic techniques used in graphic design are reflected in this work. The dissertation contains research of constructivist period in Ukrainian graphic design history of 1920-1930th. Editions, which contain photographic images as graphic design, were analyzed. Creative works of photography and design masters such as V. Ermilov, D. Sotnik, etc, were explored. The role of photography in graphic design of multipage editions were defined. The Thesis is a research of the art photography of Kharkiv in a wide context of contemporary graphic design.