Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Павлюк, Тетяна Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-08-17T11:59:39Z | |
dc.date.available | 2021-08-17T11:59:39Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Павлюк Т. С. Українське балетмейстерське мистецтво другої половини ХХ ст. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.01 "Теорія та історія культури" / Тетяна Сергіївна Павлюк ; Держ. акад. кер. кадр. культури і мистецтв. К., 2005. 20 c. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3225 | |
dc.description | The problems of Ukrainian ballet-master art development in the second part of the XXth century are considered. The difficult and detailed process in the formation of artistic principles of outstanding masters and gifted young choreographers, the interaction of traditions and innovation, the mastering foreign experience and successful creation of contemporary repertoire in cooperation with Ukrainian composers has taken place for mentioned period. Complex reseach of ways and tendencies in choreographic art development and achievements of some Ukrainian ballet-master in context of elaboration of ballet theatre and folk and scenic choreographic art in 50-s - 90-s considers the consecutive development of national choreographic art. The thesis examines the artistic height of P. Vyrsky’s innovative performances in the dance ensemble head by him and V. Vronsky’s and A. Shekera’s choreographic companies in Kyiv, Kharkiv, Lviv and Odessa. Historical view to the main stages of its development can be found in a number of publications in periodicals and the reviews given in the thesis. Ballet-master creative work is considered fore shortened of changes reflecting artistic approach to interpretation of classic and modern ballet score by the representatives of different generations of Ukrainian ballet-masters. The development of Ukrainian ballet-master art is analized together with artistic trends and directions in western choreography and space-time co-ordinates of historical and cultural epoch. Phenomenological method gave an opportunity to understand deeper and expose the essence of ballet-master art as historical and cultural phenomenon. Systematic and structural and functional methods favoured revealing of specific character and exposing the essence of ballet-master art as the dynamic system, to observe how these peculiarities were reflected in various performances of ballet and choreographic companies of Ukraine. | uk_UA |
dc.description.abstract | У дисертації розглядаються проблеми розвитку українського балетмейстерського мистецтва у другій половині ХХ століття. Протягом означеного періоду відбувався складний і багатогранний процес формування художніх принципів видатних майстрів і становлення обдарованих молодих хореографів, взаємодія традицій і новаторства, опанування театрами зарубіжного досвіду й успішного створення сучасного репертуару в співдружбі з українськими композиторами. Комплексне вивчення шляхів і тенденцій розвитку балетмейстерського мистецтва в Україні 50-90-х років ХХ століття, в контексті поступу балетного театру і народно-сценічного хореографічного мистецтва, художніми вершинами якого були новаторські постановки П. Вірського в очолюваному ним Ансамблі танцю, та В. Вронського й А. Шекери в балетних колективах Києва, Львова, Одеси та Харкова, дає нове бачення послідовного розвитку національного балетмейстерського мистецтва. Історичне уявлення про основні етапи балетмейстерських тенденцій створюють також численні публікації у періодичних виданнях та рецензії, фрагменти яких наводяться дисертантом у дослідженні. Балетмейстерська творчість розглядається в ракурсі змін, які відбивають художні підходи до інтерпретацій класичних і сучасних балетних партитур представниками різних поколінь українських балетмейстерів. Розвиток українського балетмейстерського мистецтва аналізується не відокремлено від художніх течій і напрямків у західній хореографії та просторово-часових координатах певної історично-культурної епохи. Такий метод надав дисертантові можливість глибше осягнути і виявити сутність балетмейстерського мистецтва як історико-культурного феномена. Системний і структурно-функціональний методи сприяли розкриттю специфіки і виявленню сутності балетмейстерської творчості як динамічної системи, допомогли простежити, як ці особливості вияскравлювалися у різноманітних виставах балетних і хореографічних колективів України. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв | uk_UA |
dc.subject | українське балетмейстерське мистецтво | uk_UA |
dc.subject | балетмейстерське мистецтво | uk_UA |
dc.subject | історія балетного театру | uk_UA |
dc.subject | балетний театр | uk_UA |
dc.subject | Україна | uk_UA |
dc.subject | народно-сценічне хореографічне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | мистецтво | uk_UA |
dc.subject | балетмейстерська творчість | uk_UA |
dc.subject | українські балетмейстери | uk_UA |
dc.subject | хореографія | uk_UA |
dc.subject | хореографічні форми | uk_UA |
dc.subject | жанр | uk_UA |
dc.subject | стиль | uk_UA |
dc.subject | танцювальна лексика | uk_UA |
dc.subject | балетмейстерська інтерпретація | uk_UA |
dc.title | УКРАЇНСЬКЕ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКЕ МИСТЕЦТВО ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ. | uk_UA |
dc.title.alternative | Ukrainian ballet-master the second part of the XXth on century | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |