Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ДРАМАТИЧНЕ СОПРАНО ЯК ТЕМБР-АМПЛУА В ЙОГО ПЕРЕЛОМЛЕННІ В ПАРТІЇ ЛІЗИ З «ПІКОВОЇ ДАМИ» П.ЧАЙКОВСЬКОГО

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Міліченкова, Надія Федорівна
dc.date.accessioned 2021-08-18T09:44:58Z
dc.date.available 2021-08-18T09:44:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Міліченкова Н. Ф. Драматичне сопрано як тембр-амплуа в його переломленні в партії Лізи з "Пікової дами" П. Чайковського // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 241-246. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3233
dc.description The Purpose given studies is a generalizations material comparatively to timbre expressiveness of vocal dramatic soprano in his history genesis from Rossini "made" soprano and in analogies to kind of role of the heroines of the dramatic theatre, as well as analysis to parties lick from "Peak Lady" of P.Chaikovskij as fullnesses of the entailment expressiveness dramatic soprano in his derivative quality from "Rossini perfection" of soprano expressiveness. The methdological base of the work is intonation approach of the school B.Asafiev in Ukraine with inherent him linguistics-culturology aspect of the interpretation musicology method, with handhold on analyst-structured principle and handhold on comparative stylistic features, hermeneutics-interpretation forshortening of the music semiotics and the further developments that in work I.Lyashenko, E. Markova, I.Zinkiv, A.Kulijeva, T.Boyarenko and others. Scientific novelty of the work is defined by originality of the understanding to analogies operatic timbre-vоcаl manifest of chant with scenic-external discovery kind of role in dramatic theatre, in this instance this kind of role dramatic soprano as entailment of the heroic nature. For the first time in ukrainian musicology in specified forshortening is analysed party lick from "Peak Lady" P.Chaikovskij. The Findings. The analysis to parties lick in "Peak Lady" P.Chaikovskij demonstrates the fullness of the manifestation beside it possibilities dramatic soprano in this parties, where exists introducing the heroic complex "Rossimi voice" in analogies to complex of the heroines in dramatic theatre. Such there is essence to this parties and scenic-behavioural entailment her: guardian angel fallen choice, acceptance to her Election and faithfulness expiatory martyrdom prove the high moral principle of the interpretation dug. Kind of role dramatic soprano is realized with handhold on possibility Rоssini made soprano, which symbolized in romantic-realistic opera to XIX and been born symbolistic drama to XXcenturys typology behaviours-nature, expression which organic united with possibility high vоcаl in manifestation main of the typology feature of the opera as music drama. uk_UA
dc.description.abstract Метою дослідження є узагальнення матеріалів стосовно тембральної виразності вокалу драматичного сопрано в його історичній генезі в «россінієвському досконалому» сопрано в аналогії до амплуа героїні драматичного театру, а також аналіз партії Лізи з «Пікової Дами» П.Чайковського як повноти втілення виразності драматичного сопрано в його похідності від «россінієвської досконалості» сопранової виразності. Методологічною основою роботи є інтонаційний підхід школи Б.Асаф‘єва в Україні із властивим йому лінгвістико-культурологічним аспектом трактування музикознавчого методу, з опорою на аналітико-структурний принцип і опорою на порівняльні стилістичні характеристики, герменевтично-інтерпретаційний ракурс музичної семіотики і подальших розробок того в працях І.Ляшенка, О.Сокола, О. Маркової, І.Зінків, А.Кулієвої, Т.Бояренко та ін. Наукова новизна роботи визначається оригінальністю розуміння аналогії оперної тембрально-вокальної вираженості співу із сценічно-зовнішнім виявленням амплуа в драматичному театрі, в даному разі це амплуа драматичного сопрано як втілення героїчного характеру. Вперше в українському музикознавстві у вказаному ракурсі проаналізовано партію Лізи з «Пікової Дами» П.Чайковського. Висновки. Аналіз партії Лізи в «Піковій Дамі» П.Чайковського демонструє повноту прояву в неї можливостей драматичного сопрано в цій партії, де має місце впровадження героїчного комплексу «россінієвських» голосів. Такою є сутність цієї партії й сценічного-поведінкового втілення її: вона – ангел-хранитель пропащого обранця, прийняття нею Обраності й вірність спокутному мучеництву утворюють високий моральний принцип трактування ролі. Амплуа драматичного сопрано реалізується з опорою на можливості россінієвського досконалого сопрано, що символізувало в романтичній-реалістичній опері ХІХ і народжуваній символістській драмі ХХ століття типологію поводження-характеру, вираження якого органічно з‘єднане з можливостями високого вокалу в прояві головної типологічної характеристики опери як музичної драми. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сопрано uk_UA
dc.subject оперний спів uk_UA
dc.subject "Пікова дама", опера uk_UA
dc.subject Чайковський Петро Ілліч uk_UA
dc.title ДРАМАТИЧНЕ СОПРАНО ЯК ТЕМБР-АМПЛУА В ЙОГО ПЕРЕЛОМЛЕННІ В ПАРТІЇ ЛІЗИ З «ПІКОВОЇ ДАМИ» П.ЧАЙКОВСЬКОГО uk_UA
dc.title.alternative Dramatic soprano as timbre-kind of role in his refraction in parties lick from "Peak lady" of P.Chaikovskij uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу