Abstract:
Мета статті полягає у необхідності дослідження принципів синергії у творчості шістдесятників як новації українського мистецтва та культури, аналізі спільних намірів та творчих здобутків у творенні нових засад української культури. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі, що полягає у вивченні історичних, мистецтвознавчих та культурологічних джерел. Культурно-історичний – для розгляду загального стану українського образотворчого мистецтва, кіномистецтва, театрального мистецтва, літературного напрямку означеного періоду, мистецтвознавчий – дає аналіз явища в мистецькому контексті. Наукова новизна полягає у виявленні спільних ознак у творчості діячів культурного простору 1960-х років, зіставлення їх та аналізі синергійності їхньої діяльності. Висновок. Виявлено принципи синергії митців періоду кінця 1950 – початку 1960 років, висвітлено їхні ідеологічні та художні чинники у творенні українського мистецтва.
Description:
The purpose of the article is to study the principles of synergy in the work of the sixties as a novelty of Ukrainian art, analysis of common intentions, and creative achievements in the creation of new dogmas of Ukrainian culture. The research methodology is based on the analytical method, which consists of the study of historical, art, and cultural sources. Cultural-historical - to consider the general state of Ukrainian fine arts, cinema, theater, the literary direction of the period, art history - provides an analysis of the phenomenon in an artistic context. The scientific novelty lies in the identification of common features in the work of cultural figures of the 1960s, their comparison, and analysis of the synergy of their activities. Conclusion. The principles of the synergy of artists of the late 1950 - 1960s are revealed, their ideological and artistic factors in the creation of Ukrainian art are highlighted.