Короткий опис(реферат):
Метою роботи став комплексний мистецтвознавчий аналіз творчого доробку балетмейстера А. Рехвіашвілі, в ході якого було розглянуто основні етапи сценічної біографії мисткині, визначено характерні риси її постановчого стилю. Методологія роботи включає використання таких культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порівняльно-історичний, аналітичний, біографічний тощо. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше комплексно проаналізовано сценічні здобутки балетмейстера А. Рехвіашвілі, з‘ясовано вплив творчості постановниці на розвиток вітчизняного балетного мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. Балетмейстера А. Рехвіашвілі справедливо можна вважати одним з найпрогресивніших українських хореографів-постановників нашої епохи, адже розроблені нею сценічні твори: численні танцювальні мініатюри, одноактні вистави і монументальні балетні полотна – «Віденський вальс» (2001), «Даніела» (2006), «Дама з камеліями» (2014), «Дафніс і Хлоя» (2015), «Снігова королева» (2016), «Юлій Цезар» (2018) тощо – високо оцінено сучасними балетознавцями й визнано справжніми зразками вітчизняного хореографічного мистецтва рубежу ХХ–ХХІ століть, в яких гармонійно поєдналися академічні традиції та новітні форми пластичної виразності.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article was a comprehensive art criticism analysis of the creative heritage of the choreographer A. Rekhviashvili, during which the main stages of her stage biography were considered, the characteristic features of the staging style were determined. The methodology of the work includes the use of the following cultural research methods: general historical, comparative historical, analytical, biographical, etc. The scientific novelty of the publication lies in the fact that for the first time it comprehensively analyzes the stage achievements of the choreographer A. Rekhviashvili, establishes the influence of her work on the development of national ballet art late XX - early XXI centuries. Conclusions. Choreographer A. Rekhviashvili can without a doubt be considered one of the most progressive Ukrainian choreographers of our era since the stage works created by her: dance miniatures, one-act performances, and multi-act ballet canvases - "Vienna Waltz" (2001), "Daniela" (2006), ―Lady with Camellias‖ (2014), ―Daphnis and Chloe‖ (2015), ―The Snow Queen‖ (2016), ―Julius Caesar‖ (2018), etc. - highly appreciated by modern ballet experts and recognized as the brightest examples of Russian choreographic art of the border XX – XXI centuries, in which academic traditions and new forms of plastic expressiveness were harmoniously combined.