Abstract:
Метою роботи є розкриття інноваційних поглядів на значення музичної діяльності в симбіозі психологічного та педагогічного підходів. Методологія дослідження полягає у вивченні та аналізі педагогічної, музикознавчої, мистецтвознавчої джерельної бази, аналізі, систематизації та узагальненні наукових та методичних джерел. Наукова новизна роботи полягає у вивченні особливостей дослідження науковцями музичної діяльності у психолого-педагогічному ракурсі із врахуванням особливостей мінливого соціокультурного середовища початку ХХІ ст., а також узагальненні наявних інноваційних методів та поглядів на трактування сутності «музичної діяльності» та її впливу на особистість дитини. Висновки. Музична діяльність у наукових розвідках ХХІ ст. вивчається у традиційному психолого-педагогічному підході, але із врахуванням інноваційних педагогічних концепцій (К. Орф, З. Кодай, Ж. Даклькроз, Ш. Сузукі) та введенням оновленої методики. Серед актуальних у ХХІ ст. методик навчання музичній діяльності є наступні: чергування різних видів творчості, використання різних творчих методів, розвиток єдності рухових та музичних здібностей, імпровізування, активне музичне сприйняття, поєднання колективних та індивідуальних видів музичної діяльності, участь у мистецьких та культурних подіях, спілкування із митцями, залучення батьків у навчання.
Description:
The purpose of the article is to reveal innovative views on the importance of musical activity in the symbiosis of psychological and pedagogical approaches. The methodology consists of the study and analysis of pedagogical, musicological, art history source base, analysis, systematization, and generalization of scientific and methodological sources. The scientific novelty of the work is to study the features of the study of musical activity from a psycho-pedagogical perspective, taking into account the changing socio-cultural environment of the early 21st century. Conclusions. Musical activity in scientific works of the 21st century is studied in the traditional psycho-pedagogical approach but taking into account innovative pedagogical concepts (K. Orff, Z. Kodai, J. Ducklcroze, S. Suzuki) and the introduction of an updated methodology. Among the relevant in the 21st-century methods of teaching music are as follows: alternation of different types of creativity, use of various creative methods, development of unity of motor and musical abilities, improvisation, active musical perception, the combination of collective and individual types of musical activity, participation in artistic and cultural events, communication with artists, the involvement of parents in education.