Abstract:
Метою статті є обґрунтування актуальності та педагогічної необхідності дисципліни «Комп‘ютерне аранжування» для студентів духових інстуремнтів, окреслення завдань та функцій цього навчального курсу. Методологічною основою стали загальнонаукові методи дослідження: аналіз, порівняння, узагальнення. Використано також джерелознавчий метод- теоретичним підґрунтям стали дослідження вітчизняних і зарубіжних вчених з проблем втілення комп‘ютерних технологій в освітній процес музикантів. Наукова новизна полягає у розширенні знань щодо сфери використання комп‘ютерних музичних програм, характеристики нотних редакторів, які найчастіше використовуються при викладанні дисципліни. Окрім рекомендацій щодо самостійної роботи студентів, вибору репертуару при викладанні вказаної дисципліни та основних типів професійних завдань випускників, особливу увагу автор зосереджує на конкретних пропозиціях щодо ґрунтовнішого впровадження музично- комп‘ютерних технологій в освітній процес студентів - духовиків. Висновки. Насамперед, необхідно підкреслити, що навчальний комплексний предмет «Комп'ютерне аранжування» покликаний задовольнити потреби студента в творчому самовираженні і дати основні знання і навички, що дозволятимуть в майбутньому, окрім роботи з духовим оркестром, вести творчу діяльність композитора та аранжувальника з використанням комп'ютерних технологій. Саме вивчення музичних та нотних редакторів надає принципово широкі можливості для систематизації, організації та подання навчального матеріалу, що врешті зумовлює ефективність професійної діяльності майбутнього керівника духового оркестру.
Description:
The purpose of this article is to substantiate the relevance and pedagogical necessity of the discipline ―Computer Arrangement‖ for students-ovens, outlining the tasks and functions of this course. The methodology was general scientific research methods: analysis, comparison, generalization. The source method was also used - the theoretical basis was the research of domestic and foreign scientists on the problems of implementation of computer technology in the educational process of musicians. The scientific novelty lies in the expansion of knowledge in the field of computer music programs, the characteristics of music editors, which are most often used in teaching the discipline. In addition to recommendations for independent work of students, the choice of repertoire in teaching this discipline, and the main types of professional tasks of graduates, the author focuses on specific proposals for a more thorough introduction of music and computer technology in the educational process of students - ovens. Conclusions. First, it should be emphasized that the complex subject ―Computer Arrangement‖ is designed to meet the needs of students in creative self-expression and provide basic knowledge and skills that will allow in the future, in addition to working with a brass band, to conduct creative activities of composer and arranger technologies. The study of music and music editors provides a fundamentally wide range of opportunities for systematization, organization, and presentation of educational material, which ultimately determines the effectiveness of the professional activities of the future leader of the brass band.