Abstract:
Дисертація присвячена дослідженню художньо-інтерпретаційної сутності мистецтва хорового диригування та соціокультурних функцій його існування. Особливістю представленої роботи є синтез культурологічного, музично-естетичного та соціально-психологічного ракурсів вивчення природи, сутності і специфіки диригентсько-хорового виконавського мистецтва завдяки створенню ґрунтовного культурологічного аспекту розгляду даної проблематики.
У дослідженні здійснено аналіз сучасного стану науки і практики диригентсько-хорового виконавського мистецтва, що стосується ефективності його соціально-художнього функціонування у культурі суспільства, а також проаналізовано особливості функціонування хорової музики православної традиції у сучасному соціокультурному просторі України. На прикладі хорознавчого аналізу духовно-музичних композицій Г. Гаврилець доведено їх тісний зв’язок з сучасною хормейстерською творчою діяльністю. Така координація є безумовно фактором сучасної української художньої музичної культури. При цьому наголос зроблено на шляхах провадження моральних ідеалів Православ’я та національних цінностей у творчості сучасного диригента-хормейстера.
Description:
The dissertation deals with research of artistic-interpretation essence of choir conductor and its social-cultural functions.
The synthesis of cultural, musical-esthetical and social-psychological aspects of studying nature, essence and specification of conductor-choral fulfilmently art are peculiarity of the thesis. The modern position of science and practice of conductor-choir fulfilmently art were analysed. The peculiarities of function choral orthodox traditions in social and cultural life of Ukraine were introduced and theoretically determined. The link of modern choir-master activity and analyses of spiritual musical compositions of G. Gavrilets were proved.