Abstract:
У роботі досліджуються проблеми розвитку українського виконавства на духових інструментах XVIII-XIX століть, дається оцінка їх значення для музичної культури українського народу. За об’єкт дослідження дисертантом обрано виконавську діяльність українських оркестрів, духових ансамблів та окремих солістів - виконавців на духових інструментах.
Саме в цьому аспекті висвітлено розвиток виконавства на духових інструментах, котрий яскраво виявився в головних складових української культури: народному побуті, українській військовій музиці, музиці католицької церкви, діяльності музичних цехів, музичному побуті панських маєтків.
Автором всебічно вивчено умови розвитку виконавства на духових інструментах зазначеного періоду; досліджено еволюцію духового інструментарію, розвиток його виробництва та шляхи вдосконалення; здійснено аналіз репертуару духового виконавства XVIII-XIX століть та дана оцінка його значення для розвитку мистецтва гри на духових інструментах; досліджено зв’язки українського духового мистецтва із західноєвропейським
Description:
This work is dedicated to the problem the development of Ukrainian performance techniques and appraisal of their significance for the music culture of the Ukrainian nation. This work is about the performances Ukrainian orchestras, brass bands and soloists.
The development is illustrated namely in this aspect which strongly demonstrated in the different cells of the Ukrainian culture, mainly in every-day life, military music, Catholic church music, music corporations activiteis, and music activities in noble’s estates.
This work researches the conditions of the performance development by wind instruments of this period: evolution of wind instruments, development of it’s production and ways of the improvements are explored; the analysis of repertoire of wind performance in XVIII- XIX cen. is made and stated the value of it’s role in the development of performance by wind instruments; the relations between Ukrainian and European wind music is investigated.