Короткий опис(реферат):
Метою роботи є прослідковування ролі фортепіанних засобів вираження у музиці вказаного часового
обсягу поставангарду на матеріалі відповідних творів українських і зарубіжних композиторів і їх виконавських
вирішень. Методологічний базис зумовлений спиранням на культурологічні виміри історії та на інтонаційну
концепцію музики асаф’євської традиції, в якій виділений стильовий компаратив епохальних проявів розвитку
підходу Г. Адлера і його спадкоємців у сучасному культурознавстві і наукових розвідках з питань мистецтва.
Наукова новизна дослідження полягає у виділенні відео-потенціалу в авангардному фортепіанно-клавірному
символізмі, що надає фортепіанній літературі можливостей театралізованого втілення в сьогоденні, відзначеного
потребами артистичної комплексності подання авторських композицій. Висновки. Аналіз конкретних творів
українських майстрів і їх сучасників за добою поставангарду кінця ХХ – початку ХХІ століття, композицій
В. Сильвестрова, О. Козаренка, Е. Денисова, ін., демонструє: по-перше, зосередження на клавіризованих
можливостях фортепіанного вираження, які можуть поєднуватися і з оркестрально-фортепіанними ефектами, а,
по-друге, самим задумом твору з певними сценічними ознаками появи виконавців чи програмними посилами
появу зорових вражень, що мають тенденцію реалізовуватися у сучасних умовах театралізованого
філармонічного виконання. Узагальнення щодо специфіки поставангарду у слов’янській музиці із «стертими»
границями між авангардом і поставангардом апробується практикою виконання, в якому скромно подавана
відеалізація інструментальної гри у 1970-ті густо насичується відеозасобами сучасних артистичних подань.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to trail dug the piano way of talking in music specified temporary volume of
pоstаvаnguаrd on the material to corresponding works of Ukrainian and foreign composer and their performance
decisions. The methodology is conditioned by handhold on the culturology measurement to histories and on intonation
concept of the music асафьевской to traditions of B. Asafijev, in which is chosen style cоmpаrison of epochal
manifestations in the development of the approach of G. Adler and his legal successor in modern science of culture and
scientific prospectings on questions of art. Scientific novelty of the study is concluded in separation video-potential in
vаnguard piano-clavier symbolism that will add the piano literature of the possibility in theatrical gestures entailments in contemporaneity, noted need of complex type аrtistic of presentations to author's compositions. Conclusions. The
analysis of the concrete works of ukrainian master and their contemporary on epoch pоstvanguard to end XX - begin XXI
centuries, composition of V. Silvestrov, O. Kozarenko, E. Denisov, others, demonstrates: first, the act of concentration
on clavier possibility of piano expressions, which can unite and since of оrchestra-piano effects, but, secondly, зкщоусе
of the work itself with definite scenic sign appearances of the performers or program reference appearance visual
impressions, which tend to be realized in the modern condition of theatric type philharmonic performance. The
generalizations for specifics of post-vanguard in Slavonic music with "effaced" border between vanguard and post-
vanguard is approved by the practice of the performance, in which conservatively given video-demonstration of the
instrumental game to 1970-s close is sated video-means of modern artistic presentations.