Короткий опис(реферат):
Мета роботи - виявлення особливостей розгортання інтонаційної фабули в камерній симфонії В. Теличка
«Ремінісценції» в аспекті специфіки інтерпретації жанру. Особлива увага в дослідженні приділяється аналізу
компонентів музичної мови В.Теличка, принципів формотворення, особливостей стилістики. Методологія
дослідження включає методи стилістичного, історико-порівняльного, системно-структурного і герментевтичного
аналізу, спрямовані на осягнення специфіки даного жанру у спадщині композитора. Наукова новизна. У статті
теоретично обгрунтовано індивідуально-стильову модель жанру камерної симфонії у творчості В.Теличка.
Висновки. Камерна симфонія «Ремінісценції» - унікальний мистецький феномен у симфонічній творчості не
тільки В. Теличка, а й закарпатській професійній композиторській школі. Продовжуючи притаманну сучасній
музиці лінію лірико-психологічного медитативного симфонізму, твір представляє момент доторкання людини до
непорушного, вічного, де надзвичайно ваги набувають не тільки інтонаційні образи минулого, а їх
співвідношення та спосіб проживання. Медитативні образи закарпатських музикантів органічно інкрустовані
композитором в оправу кількох тематичних утворень: авторської теми ремінісценцій та невмолимого кластеру
часу. Використання цитат і монограми поряд з іншими виразовими засобами вносить риси програмності,
симфонічної сюжетності. Інтонаційна фабула камерної симфонії сформувала індивідуальну жанрову модель
твору, в якій поєднується симфонія і ліричний монолог. Симфонізму притаманні циклічна будова, логіка
музичної драматургії, інтонаційні зв’язки між частинами. Сповідальність авторського висловлювання виявляє
риси монологічності. Кожна частина репрезентує різні типи монологів-ремінісценцій: філософський, трагічний,
ліричний і драматичний.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify the peculiarities of the intonation plot deployment in Reminiscences
chamber symphony by V. Telychko in terms of the genre interpretation peculiarities. This study is particularly focused
on the analysis of V. Telychko’s musical language components, the principles of its formation, as well as the stylistic
peculiarities. The methodology includes the methods of stylistic, historical-comparative, system-structural, and
hermeneutic analysis aimed at understanding the features of this genre in the composer’s legacy. Scientific novelty. The
article theoretically substantiates the individual-style model of the chamber symphony genre in art by V. Telychko.
Conclusions. Reminiscences chamber symphony is a unique artistic phenomenon in the symphonic works not only of V.
Telychko but also of the Transcarpathian professional school of composers. Continuing the line of lyrical-psychological
meditative symphonism inherent in modern music, the work represents the moment of human touch to the inviolable,
eternal, where not only intonational images of the past but also their relationship and lifestyle become extremely
important. Meditative images of Transcarpathian musicians are organically embedded by the composer into several
thematic formations: the author's topics of reminiscences and the relentless cluster of time. The use of quotations and
monograms, along with the other means of expression, introduces programmatic features, symphonic plots. The intonation
plot of the chamber symphony formed an individual genre model of the work, which combines a symphony and a lyrical
monologue. Symphony is characterized by a cyclical structure, the logic of musical drama, intonation connections
between the parts. The confessional nature of the author's statement reveals the features of monologue.