Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Залевська, Олена Григорівна
dc.date.accessioned 2021-11-10T09:45:46Z
dc.date.available 2021-11-10T09:45:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Залевська О. Г. Хоровий диригент Микола Гобдич: грані творчої особистості // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 39. С. 160-166. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3489
dc.description The purpose of the article is to analyze the creative personality of Mykola Hobdych, to consider the directions of his multifaceted activity for 30 years, to confirm the significant contribution of the artist to the revival of the national choral art of Ukraine, to draw the attention of musicologists to the study of the creative work of the master of choral performance. Methodology. Historical and general scientific methods were used in the analysis of the choral movement in Ukrainian society during the period of state independence, the comparative method revealed a significant contribution of the Kyiv Chamber Choir to the revival of national traditions of spiritual singing, the systematic method was used to assess the activity of the choir leader Gobdich. The scientific novelty is that for the first time M. Hobdych's creative interaction with such modern composers as Lesya Dychko, Viktor Stepurko, Myroslav Skoryk, Romuald Tvardovsky, Valentyn Silvestrov was noted, the importance of his organizational, publishing, and scientific activity was emphasized. Conclusions. At the turn of the XX and XXI centuries, the flourishing of spiritual choral creativity is strongly connected with the creative activity of M. Hobdych and the Kyiv Chamber Choir, as the founders of the International Festival "Golden-Domed Kyiv", which was able to revive the links between past and present. M. Hobdych's creative activity as a choirmaster. arranger, editor, and cultural figure deserves the more meticulous attention of musicologists. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження: здійснити аналіз творчої особистості видатного хормейстера кінця ХХ – початку ХХІ століття Миколи Гобдича, розглянути напрямки його багатогранної діяльності упродовж 30 років, підтвердити вагомий внесок митця у відродження національного хорового мистецтва України, привернути увагу музикознавців до дослідження творчого доробку майстра хорового виконавства. Методологія дослідження: історичний та загально-науковий методи було використано під час аналізу хорового руху в українському соціумі періоду державної незалежності, порівняльний метод дозволив виявити вагомий внесок Камерного хору «Київ» у відродження національних традицій духовного співу, системний метод було використано в оцінці діяльності керівника хору, М. Гобдича. Наукова новизна полягає в тому, що вперше було відзначено творчу взаємодію М. Гобдича з такими сучасними композиторами, як Леся Дичко, Віктор Степурко, Мирослав Скорик, Ромуальд Твардовський, Валентин Сильвестров, підкреслено значення його організаторської, видавничої та наукової діяльності. Висновки. На межі ХХ та ХХІ століття розквіт духовної хорової творчості міцно пов’язаний з творчою діяльністю М. Гобдича та Камерного хору «Київ», засновників Міжнародного фестивалю «Золотоверхий Київ», який зміг відродити зв’язки між минулим та сучасним. Творча діяльність М. Гобдича, як хормейстера, аранжувальника, редактора, діяча культури заслуговує на прискіпливішу увагу музикознавців. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject хорове мистецтво uk_UA
dc.subject духовна хорова музика uk_UA
dc.subject Гобдич Микола uk_UA
dc.title Хоровий диригент Микола Гобдич: грані творчої особистості uk_UA
dc.title.alternative Сhoir conductor Mykola Hobdych: the facets of a creative personality uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу