Abstract:
Мета дослідження – охарактеризувати найбільш значимі праці українських науковців, присвячених
камерно-вокальній музиці Івана Карабиця, та визначити перспективні напрями її подальшого вивчення.
Методологія дослідження передбачає використання теоретичного, системного та аналітичного методів для
характеристики наукових праць українських вчених, в яких розглядається камерно-вокальна творчість Івана
Карабиця. Наукова новизна роботи полягає у виокремленні перспективних напрямів дослідження камерно-
вокальної та естрадно-пісенної творчості Івана Карабиця як репрезентативної складової української музики
другої половини ХХ століття. Висновки. В сучасній українській музикознавчій науці творчість І. Карабиця
представлена неповно: найменш дослідженими на сьогоднішній день є його камерно-вокальні твори і практично
невивченими є естрадні пісні, хоча цей музичний шар є репрезентативним як для творчості самого композитора,
так і української музики другої половини ХХ століття. Серед наукових праць українських дослідників найбільш
вагомими є дисертації О. Галузевської та О. Гуркової, в яких розглядалися питання музичної поетики та стильові
особливості кількох вокальних циклів І. Карабиця. Серед перспективних напрямів дослідження камерно-
вокальних творів композитора можна відзначити питання взаємодії вербального і музичного компонентів,
взаємопроникнення елементів академічної та неакадемічної музики, процеси стильового синтезу.
Description:
The purpose of the article is to characterize the most significant works of Ukrainian scientists dedicated to the
chamber vocal music by Ivan Karabytsand to identify promising areas for further study. The methodology involves the
use of theoretical, systematic, and analytical methods to characterize the scientific works of Ukrainian scientists, which
examines the chamber vocal works by Ivan Karabyts. The scientific novelty of the work lies in the identification of
promising areas of research of chamber vocal and pop song creativity by Ivan Karabyts as a representative component of
Ukrainian music of the second half of the 20th century. Conclusions. In modern Ukrainian musicology, the work by
I. Karabyts is incompletely presented: the least researched to date are his chamber vocal works and pop songs are almost
unstudied, although this musical layer is representative of both the composer’s work and Ukrainian music of the second
half of the 20th century. Among the scientific works of Ukrainian researchers, the most important are the dissertations by
O. Haluzevska and O. Hurkova, in which the issues of musical poetics and stylistic features of several vocal cycles by
I. Karabyts were considered. Among the promising areas of research of chamber vocal works of the composer are the
interaction of verbal and musical components, the interpenetration of elements of academic and non-academic music, the
processes of stylistic synthesis.