Abstract:
Метою статті є обґрунтування доцільності розширення освітньої програми підготовки за
спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» за рахунок спеціалізації «Менеджер
цифрових трансформацій». Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових
методів узагальнення, систематизації і прогнозування. Гіпотетичний аналіз дав змогу застосувати
поняття конвергентна освіта як методологічно доцільне та евристично плідне для обґрунтування
освітньо-професійної програми підготовки менеджера цифрових трансформацій за спеціальністю
«Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Наукова новизна дослідження полягає в тому, що
обґрунтовано доцільність і практичну цінність підготовки менеджера цифрових трансформацій за
спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» як фахівця, орієнтованого на управлінські процеси з цифрових трансформацій у предметній галузі бібліотечної та архівної справи.
Висновки. Соціально-освітній ефект підготовки менеджерів цифрових трансформацій може бути
одержаний у разі, якщо підготовка фахівців буде здійснюватись для предметної галузі бібліотечної
та архівної діяльності, освітня програма підготовки буде конвергентно-орієнтованою, реалізованою
у міжпредметних зв’язках з теорією і практикою управління процесами створення цифрової
інформаційної інфраструктури (інноваційний, стратегічний, проектний менеджмент) та
спрямованою на розвиток цифрової культури фахівця як людини, готової до творчої роботи в
умовах цифрових трансформацій суспільства. Базовим положенням висловленої пропозиції є
орієнтованість на управлінські процеси з цифрових трансформацій у предметній галузі бібліотечної
та архівної справи. Менеджер цифрових трансформацій з освітою за спеціальністю «Інформаційна,
бібліотечна та архівна справа» – це фахівець із спеціальною підготовкою у предметній області
(бібліотечна, архівна справа), компетентний у проектній діяльності із цифрових трансформацій,
має сформовану цифрову культуру та розвинену «цифрову сприйнятливість», здатний ефективно
брати участь у розробці та реалізації стратегії цифрової трансформації та проектах цифрового
розвитку.
Description:
The purpose of the article is to substantiate the feasibility of expanding the educational training
program in the specialty "Information, library and archival affairs" through the specialization "manager of
digital transformations". The methodology is based on a set of general scientific methods of generalization,
systematization, and forecasting. The hypothetical analysis made it possible to apply the concept of
convergent education as methodologically appropriate and heuristically fruitful to justify the educational
and professional training program for digital transformation managers in the specialty "Information, library
and archival affairs". The scientific novelty of the study is that it substantiates the feasibility and practical
value of training digital transformation managers in the specialty "Information, library and archival affairs"
as a specialist focused on management processes of digital transformations in the subject area of library and
archival affairs. Conclusions. Socio-educational effect of training managers of digital transformations can
be obtained if the training will be carried out for the subject area of library and archival activities,
educational training program will be convergent-oriented, implemented in interdisciplinary links with the
theory and practice of digital information management. infrastructure (innovation, strategic, project
management) and aimed at developing the digital culture of the specialist as a person ready for creative
work in the digital transformation of society. The basic position of the proposed proposal is the focus on
management processes for digital transformations in the subject area of library and archival affairs. The
manager of digital transformations with education in the specialty "Information, library and archival
affairs" is a specialist with special training in the subject area (library, archival affairs), competent in
project activities on digital transformations, has a digital culture and developed "digital receptivity". able to
effectively participate in the development and implementation of digital transformation strategies and digital
development projects.