Abstract:
Мета роботи. Дослідити й узагальнити досвід Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв із підготовки здобувачів вищої освіти до формування спеціальних компетентностей, які дозволять професійно протидіяти гібридним загрозам у соціокультурній сфері України, ознайомлення їх із методикою діагностування та аналізу відповідних небезпек, організаційно-правовими основами, формами і методами протидії загрозам, безпеці національній культурно-гуманітарній сфері як складовій менеджменту соціокультурної діяльності. Методологія. Використані діалектичний та структурно-системний підходи, загальнонаукові методи абстрагування, класифікації та порівняння. Застосовано синергетичний підхід теорії безпекознавства, структурно-функціональний та системно-ситуаційний методи науки про управління. Залучено методи наукознавчого аналізу та наукометрії, емпірико-пізнавальний метод педагогічної науки. Наукова новизна. Уперше досліджуються організаційно-методичні засади впровадження вивчення сучасних поглядів на сутність неконвенційного (гібридного) протиборства у зміст та алгоритм підготовки фахівців магістерського рівня з
менеджменту соціокультурної діяльності. Висновки. Розвиток інструментарію деструктивного впливу на соціокультурну сферу суверенних держав (суспільств) в арсеналі «гібридних війн» спонукає до запровадження у змісті професійної підготовки управлінських кадрів для соціокультурної сфери, розробка і впровадження спеціалізованих курсів із набуття спеціальних компетентностей, які дозволять майбутнім фахівцям діагностувати та протидіяти спробам ерозії культурно-цивілізаційної матриці як основи життєздатності держав і народів. Доцільно запроваджувати структурно-логічне викладання теоретичних знань та практичних навичок з питань протидії гібридним загрозам на різних рівнях вищої освіти. Важливим видається розробка і впровадження культурних практик, тренінгово-ігрових компонентів, які дозволять розвивати критичне, креативне, творче мислення, формуючи при цьому у майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності навичок відвернення деструктивних впливів на соціокультурну сферу.
Description:
Purpose of the article. Investigate and summarize the experience of the National Academy of Culture and Arts. Management in preparing graduates for the formation of special competencies that will professionally counteract hybrid threats in the socio-cultural sphere of Ukraine, acquaint them with methods of diagnosing and analyzing relevant hazards, organizational and legal bases, forms and methods countering threats, security of the national cultural and humanitarian sphere as a component of management of socio-cultural activities. Methodology. Dialectical and structural-system approaches, general scientific methods of abstraction, classification, and comparison are used. A synergetic approach to the theory of security science, structural-functional and system-situational methods of management science are applied. Methods of scientific analysis and scientometrics, empirical-cognitive method of pedagogical science are involved. Scientific novelty. For the first time, the organizational and methodological bases of the introduction of studying modern views on the essence of unconventional (hybrid) confrontation in the maintenance and algorithm of preparation of experts of a master's level on the management of sociocultural activity are investigated.
Conclusions. The development of tools for the destructive impact on the socio-cultural sphere of sovereign states (societies) in the arsenal of "hybrid wars" encourages the introduction of management training for the socio-cultural sphere, development, and implementation of specialized courses to acquire special competencies that will allow future cultural and civilizational matrix as the basis of the viability of states and peoples. It is advisable to introduce structural and logical teaching of theoretical knowledge and practical skills on combating hybrid threats at different levels of higher education. It seems important to develop and implement cultural practices, training, and game components that will develop critical, creative, creative thinking while forming in future managers of socio-cultural activities skills to
prevent destructive influences on the socio-cultural sphere.