Короткий опис(реферат):
Метою дослідження є поширення інформації про становлення, розвиток, ґенезу художніх промислів в Україні та визначення стану розробки наукової проблеми нівеляції їх значення. Методологія дослідження ґрунтується на фактологічному, бібліографічному та топологічному розгляді матеріалів, на спостереженнях
мистецтвознавчого, історичного, культурологічного аналізів, що використовувались за допомогою методу накопичення і систематизації фактологічного матеріалу. Так само використовувались аналітичні, дедуктивні та індуктивні методи, надаючи можливість підбиття загальних підсумків на основі отриманої інформації з
першоджерел, архівних документів, матеріалів, спогадів свідків подій. Наукова новизна полягає у розкритті основ наукового змісту українських художніх промислів, що базуються на аналізі походження, споріднення, розвитку явищ, що позначаються словами «промисел» та «промисловість». Аналізуючи праці науковців про
створення виробів візерункового текстильного художнього ткацтва, вишивки, килимарства, різьблення по дереву, гончарства, розпису, порушуємо питання про виникнення найвідоміших галузей традиційного художнього промислу на теренах України. Звертаючи увагу, на те, що у повоєнні роки була збудована велика кількість механізованих заводів, оснащені виробництва вітчизняним обладнанням, поширений випуск товарів народного вжитку, виробництва брали активну участь у районних, обласних та міжобласних соцзмаганнях, об’єднання експонували вироби художніх промислів на виставках державного та міжнародного рівнів,
наприкінці ХХ століття у галузі місцевої промисловості відбувається занепад. Велика кількість організацій мала вплив на художні промисли під час НТР (науково-технічної революції) і зросту машинного виробництва. Керування великою кількістю підприємств з виготовлення творів художніх промислів здійснювало Міністерство місцевої промисловості. На основі результатів дослідження джерельної бази та вивчення архівних матеріалів можемо зробити висновки, що у проаналізованих виданнях авторів недостатня увага приділена саме промисловому аспекту, а саме діяльності виробничих об’єднань, фабрик, що працювали з художніми промислами в Україні. Науковцями пригадуються художні промисли, та при цьому відсутній предметний розгляд справи, є плутанина у тлумаченні ключових понять. На нашу думку, недостатня увага дослідників та науковців до цієї важливої теми обумовлена відсутністю практичного досвіду праці на виробництвах, знань про промислові художні об’єднання та свідчить про невисокий теоретичний рівень аналізу у цій важливій галузі промисловості, – мистецтва і виробництва, а саме – виробництва, створення мистецьких творів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to disseminate information on the formation, development, the genesis of art crafts in Ukraine and determining the status of the study of the scientific problem of leveling their meaning. The monographs presented, books, albums, articles noted the essence of technologies for performing products in decorative and applied arts, in which the features of the figurative structure of artistic works are subject to a comprehensive analysis of art historical directions. The methodology of the study is based on the factual, bibliographic, and topological consideration of materials, on the analysis of the art historical, historical, cultural nature used by the method of accumulating and systematization of factual material. Analytical, deductive, and inductive methods were also used, providing the possibility of summing up common outcomes based on the information received from the primary sources, archival documents, materials, memories of witnesses of events. The scientific novelty is to disclose the foundations of the scientific content of Ukrainian artistic classes based on the analysis of the origin, kinship, the development of
phenomena denoted by the words "crafts" and "Industry". Analyzing the works of scientists about the creation of products of patterned textile artistic weaving, embroidery, carpets, wood threads, pottery, painting. We put the question of the emergence of the most well-known industries of traditional art crafts in Ukraine. Drawing attention to the fact that in the post-war years numerous mechanized factories, equipped with the production of domestic equipment, increased production of consumer goods, production took an active part in the district, regional and interregional social resources, the union was exhibited by artistic fields at exhibitions of state and international levels At the end of the twentieth century in the area of the local industry there is a decline. Many organizations affected art crafts during the NTR (scientific and technical revolution) and engineering growth. The Ministry of Local Industry was carried out to control numerous enterprises for the manufacture of works of art. Conclusions. Based on the results of the study of the source base and the study of archival materials, we can draw conclusions that in the analyzed publications of the authors, there is not enough attention to the industrial aspect, namely the activities of the production association, factories who worked with art crafts in Ukraine. Artists are mentioned by scientists, and there is no subject consideration of the case, there is confusion in the interpretation of key concepts. In our opinion, insufficient attention of researchers and scientists, this important topic is due to the lack of practical experience in production, knowled ge of the industrial artistic association and demonstrates the low theoretical level of analysis in this important industry - art and production, namely production, creating artworks.