Abstract:
Мета дослідження - виявити роль творчості Г. Александрович у хореографічній культурі Тернопільщини. Методологія. Застосовано комплекс методів, що включає аналіз літературної та джерельної бази, систематизацію відомостей, розгляд подій за хронологічним принципом. Наукова новизна. Вперше комплексно проаналізовано творчу діяльність викладача-методиста Теребовлянського коледжу культури і мистецтв, відмінника освіти України Галини Степанівни Александрович та з’ясовано її роль у хореографічній культурі Тернопільщини. Висновки. Г. Александрович - один з провідних фахівців регіональної хореографічної культури Тернопільщини, яка упродовж п’ятидесяти років провадить викладацьку, фольклористичну, балетмейстерську, просвітницьку та популяризаторську діяльність. Основу репертуару створеного нею фольклорного ансамблю танцю «Джерело» складають твори, записані Г. Александович у процесі польових досліджень та майстерно оброблені нею для виконання в умовах сцени. У «Джерелі» викладачка поєднує навчальні, виховні та мистецькі функції: окрім суто фахових завдань (формування високопрофесійного танцівника та керівника хореографічного колективу) відбувається становлення хореографічного світогляду студентів, формування національно-патріотичних ціннісних орієнтирів через
прилучення до фольклорної регіональної спадщини, а також створюються високохудожні танці, що відрізняються авторською стилістикою, і є вагомим внеском у розбудову хореографічної культури регіону та України в цілому/
Description:
The purpose of the article is to identify the role of Н. Aleksandrovych's workin the choreographic culture of Ternopil region. Methodology. A set of methods was applied, including the analysis of the literature and source base, systematization of information, consideration of events on a chronological basis. Scientific novelty. For the first time,
the creative activity of Halyna Stepanivna Aleksandrovych, a teacher-methodologist at the Terebovlya College of Culture and Arts, an excellent student of education in Ukraine, was comprehensively analyzed and her role in the choreographic culture of Ternopil region was clarified. Conclusions. Н. Alexandrovich is one of the leading specialists in the regional choreographic culture of Ternopil region, which for fifty years has been teaching, folklore, choreography, education and promotion. The basis of the repertoire of the folk dance ensemble "Dzherelo" created by her consists of works recorded by Н. Alexandrovich in the process of field research and skillfully processed for
performance in the stage. In "Dzherelo" the teacher combines educational, upbringing and artistic functions: in addition to purely professional tasks (formation of a highly professional dancer and leader of the choreographic team) is the formation of students' choreographic worldview, the formation of national-patriotic values through joining,
distinguished by the author's style, which are a significant contribution to the development of choreographic culture of the region and Ukraine as a whole.