Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ОПЕРА МИРОСЛАВА СКОРИКА «МОЙСЕЙ» ЗА ПОЕМОЮ ІВАНА ФРАНКА ЯК НАРАТИВ КЛАСИКО-РОМАНТИЧНОГО ІДЕАЛУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Степурко, Віктор Іванович
dc.date.accessioned 2021-12-14T09:30:58Z
dc.date.available 2021-12-14T09:30:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Степурко В. І. Опера Мирослава Скорика «Мойсей» за поемою Івана Франка як наратив класико-романтичного ідеалу [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 262-266. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3584
dc.description The purpose of the article is to explore the main narratives of Myroslav Skoryk's opera "Moses" based on the poem by Ivan Franko, from the point of view of the classical-romantic aesthetic platform of the struggle for the ideal. The crisis of modern society motivates the composer to fulfill the role of the Guide, which requires urgent changes in the vector of artistic development in the direction of highly spiritual philosophical, and ethical orientation. The methodology is to consider the psychological narrative of the romantic creative orientation of I. Franko (R. Golod), to analyze modern problems of opera in Ukraine (I. Gamkalo), to use comparative analysis of epoch-making problems in Ukraine of early XX - XXI centuries and to compare egalitarian and elitist understanding the orientation of the work of M. Skoryk (L. Kiyanovska). The scientific novelty of the approaches is related to the consideration of the composer's narrative discourse as an appeal to the generalized intonation and figurative symbolism of musical stylistics, rather than the stylization of certain historical or ethnic components. For the first time, M. Skoryk's opera "Moses" was considered as a work that foretells a difficult path to freedom, prosperity, and happiness. Conclusions. The work expresses a narrative focus on the synthesis of the classical-romantic compositional-formative construct with a generalized- symbolic "timeless" understanding of philosophical and poetic imagery. In this context, the church's monodic trichord or appeal to the figurative sphere of M. Lysenko's vocal works express narratives of turning to God and the idea of the dream homeland, which ultimately forms a personal mythological space of existence. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи - дослідити основні наративи опери Мирослава Скорика «Мойсей» за поемою Івана Франка під кутом зору класико-романтичної естетичної платформи боротьби за ідеал. Кризовий стан сучасного суспільства спонукає композитора до виконання ролі Провідника, що вимагає термінових змін вектору мистецького розвитку в напрямку високодуховної філософсько-етичної спрямованості. Методологія дослідження полягає у розгляді психологічного наративу романтичної творчої спрямованості І. Франка (Р. Голод), аналізуванні сучасних проблем оперного мистецтва в Україні (І. Гамкало), використанні порівняльного аналізу епохальних проблем в Україні початку XX-XXI століть та співставленні егалітарного й елітарного розуміння спрямованості твору М. Скорика (Л. Кияновська). Наукова новизна підходів є пов’язаною із розглядом композиторського наративного дискурсу як апелювання до узагальненого інтонаційно-образного символізму музичної стилістики, а не стилізації певних історичних чи етнічних складових. Вперше розглянуто оперу «Мойсей» М. Скорика як твір, що пророкує важкий шлях до волі, добробуту і щастя. Висновки. У творі висловлено наративну спрямованість до синтезування класико-романтичного композиційно-формотворчого конструкту з узагальнено-символічним «позачасовим» розумінням філософсько-поетичної образності. У цьому контексті церковна монодійна трихордовість або апелювання до образної сфери вокальних творів М. Лисенка висловлюють наративи звертання до Бога й уявлення про омріяний рідний край, що в кінцевому результаті утворює особистісний міфологічний простір буттєвост uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject Скорик Мирослав uk_UA
dc.subject опера «Мойсей» uk_UA
dc.subject поема uk_UA
dc.subject Франко Іван uk_UA
dc.subject наратив uk_UA
dc.subject класико-романтичний ідеал uk_UA
dc.subject класико-романтична естетична платформа uk_UA
dc.subject ідеал uk_UA
dc.subject естетична платформа uk_UA
dc.subject композиторський наративний дискурс uk_UA
dc.subject інтонаційно-образний символізм uk_UA
dc.subject символізм uk_UA
dc.subject музична стилістика uk_UA
dc.subject класико-романтичний композиційно-формотворчий конструкт uk_UA
dc.subject Лисенко Микола uk_UA
dc.subject наратор uk_UA
dc.subject український романтизм uk_UA
dc.subject риторичні фігури uk_UA
dc.subject наративний концепт uk_UA
dc.subject інтенційний рівень uk_UA
dc.title ОПЕРА МИРОСЛАВА СКОРИКА «МОЙСЕЙ» ЗА ПОЕМОЮ ІВАНА ФРАНКА ЯК НАРАТИВ КЛАСИКО-РОМАНТИЧНОГО ІДЕАЛУ uk_UA
dc.title.alternative Myroslav Skoryk's opera "Moses" based on a poem by Ivan Franko as a narrative of the classical-romantic idea uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу