Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кущ, Вікторія Віталіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-12-15T09:37:32Z | |
dc.date.available | 2021-12-15T09:37:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Кущ В. В. Естрадна пісня та академічна камерно-вокальна музика: точки перетину [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 273-278. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3590 | |
dc.description | The purpose of the article is to identify the points of crossing of pop songs and academic chamber vocal music in the Ukrainian cultural and artistic space of the second half of the 20th century. The methodology involves the use of analytical, systemic and historical, and cultural methods to identify the relationship between the pop song genre and academic chamber vocal music in the Ukrainian musical culture of the second half of the 20th century. The scientific novelty of the work lies in the characterization of I. Karabits’ pop songs from the point of view of combining the features of pop and academic chamber vocal music in them. Conclusions. Pop song and chamber vocal music, represented by the genre of solo singing, developed separately in the Ukrainian cultural space of the 1950s-1980s, but their paths often crossed. In the context of their interaction in pop-song creativity, the process of academization takes place, and in academic music - hitting. Based on the analysis of two popular pop songs by I.Karabits «My land is my love» and «A song for good», a specific feature of a number of vocal compositions of the composer was discovered and described, which are functionally ambivalent and correspond to the aesthetics of both academic and pop music, and therefore, they are indicated as works of dual-use - for both the academic and the pop scene. This duality is based on the musical component of a vocal work, which, with variability in the interpretation of the instrumental (and sometimes vocal) component, can enhance the features of both academic and pop music. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета дослідження - виявити точки перетину естрадної пісенності та академічної камерно-вокальної музики в українському культурно-мистецькому просторі другої половини ХХ століття. Методологія дослідження передбачає використання аналітичного, системного та історико-культурного методів для виявлення спорідненості жанру естрадної пісні та академічної камерно-вокальної музики в українській музичній культурі другої половини ХХ століття. Наукова новизна роботи полягає в характеристиці естрадних пісень І. Карабиця під кутом зору поєднання в них рис естрадної та академічної камерно-вокальної музики. Висновки. Естрадна пісня та камерно-вокальна музика, представлена жанром солоспіву, в українському культурному просторі 1950–1980-х років розвивалися окремо, однак їхні шляхи часто перетиналися. В контексті їх взаємодії в естрадній пісенній творчості відбувається процес академізації, а в академічній музиці - шлягеризації. На основі аналізу двох популярних естрадних пісень І. Карабиця «Моя земля - моя любов» та «Пісня на добро» було виявлено й описано специфічну рису низки вокальних композицій композитора, які є функціонально амбівалентними і відповідають естетиці як академічної, так і естрадної музики, а тому окреслені як твори подвійного призначення - і для академічної, і естрадної сцени. Ця подвійність базується на музичній складовій вокального твору, яка при варіативності інтерпретації інструментальної (а подекуди й вокальної) складової може посилювати риси як академічної, так і естрадної музики | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | естрадна пісня | uk_UA |
dc.subject | академічна камерно-вокальна музика | uk_UA |
dc.subject | музика | uk_UA |
dc.subject | український культурно-мистецький простір | uk_UA |
dc.subject | українська музична культура | uk_UA |
dc.subject | культура | uk_UA |
dc.subject | музична куоьтура | uk_UA |
dc.subject | пісні Івана Карабиця | uk_UA |
dc.subject | пісня | uk_UA |
dc.subject | Карабиць Іван | uk_UA |
dc.subject | камерно-вокальна музика | uk_UA |
dc.subject | український культурний простір | uk_UA |
dc.subject | естрадна пісенна творчість | uk_UA |
dc.subject | музичне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | академічне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | вокальна естрада | uk_UA |
dc.subject | Україна | uk_UA |
dc.subject | камерно-вокальний жанр | uk_UA |
dc.subject | естрадна музика | uk_UA |
dc.subject | академізація естрадної музики | uk_UA |
dc.subject | неакадемічна музика | uk_UA |
dc.subject | академічний музичний жанр | uk_UA |
dc.subject | естрадний музичний жанр | uk_UA |
dc.subject | українська музика | uk_UA |
dc.subject | українські композитори | uk_UA |
dc.subject | академічна музика | uk_UA |
dc.subject | камерно-вокальна творчість І. Карабиця | uk_UA |
dc.subject | український солоспів | uk_UA |
dc.title | ЕСТРАДНА ПІСНЯ ТА АКАДЕМІЧНА КАМЕРНО-ВОКАЛЬНА МУЗИКА: ТОЧКИ ПЕРЕТИНУ | uk_UA |
dc.title.alternative | Pop-song and academic chamber vocal music: points of crossing | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |