Короткий опис(реферат):
Мета роботи. З‘ясувати внесок оперного співака та відомого тенора Модеста Омеляновича Менцинського в українське та світове музичне мистецтво. Методологія дослідження ґрунтується на використанні історичного, біографічного та аналітичного методів, що дозволяє виокремити та розглянути особливості «інтернаціонально-універсального» виконавського стилю українського співака, прослідкувати етапи його творчої еволюції. Наукова новизна роботи полягає у твердженні, що завдяки творчості митця впродовж зазначеного періоду, з одного боку, відбулася «європеїзація» української музичної культури, що вплинуло на становлення національної вокально-оперної школи, а з іншого боку, його високий вокальний
рівень та популяризація української музики у стінах численних європейських театрів сприяли поширеннню української музичної культури у світі. Висновки. Опираючись на здобутки трьох найвідоміших шкіл оперного мистецтва (італійської, німецької та французької), власний творчий досвід, співак мав «інтернаціонально-універсальний» стиль виконавства, завдяки якому він здійснив вагомий внесок у розвиток оперного мистецтва принаймні трьох країн: Німеччини (як найвидатніший співак-вагнерист свого часу, що володіє вокальним амплуа «героїчного тенора»), Швеції (як виконавець і педагог, що стояв біля витоків вокальної школи в цій країні) та України (як талановитий інтерпретатор українського камерного репертуару і популяризатор національно-музичного спадку у світі).
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to establish the contribution of the opera singer and famous tenor Modest Omelianovych Mentsynskyi to Ukrainian and world music art. The methodology is based on using historical, biographical, and analytical methods, which allows distinguishing and reviewing the special features of the Ukrainian singer‘s - internationally universal‖ performance style as well as tracking the stages of his creative evolution. The scientific novelty of the research is in the affirmation that the artist‘s work within the mentioned period, on the one hand, led to the - Europeanization‖ of the Ukrainian music culture, which influenced the formation of the national vocal and opera school, and, on the other hand, his high vocal level and popularization of the Ukrainian music in the walls of numerous European theaters promoted the popularization of the Ukrainian music culture in the world. Conclusions. Relying on the achievements of the three most famous opera schools (Italian, German and French) and his own experience, the signer formed the - internationally universal‖ performance style, which helped him make a considerable contribution to the development of opera art in at least three countries: Germany (as the most prominent singer of Wagner‘s plays with a vocal role of a - heroic tenor‖), Sweden (as a performer and pedagogue who stood at the origins
of the vocal school in this country) and Ukraine (as a talented interpreter of the Ukrainian chamber repertoire and popularizer of the national music heritage in the world).