Abstract:
Мета роботи. Репрезентувати інноваційні засоби та підходи у взаємодії бібліотек із читачами
під час локдаунів, що, своєю чергою, позитивно відображається на їхній репутації. Методологія
дослідження. Застосування таких загальнонаукових методів, як аналізу і синтезу, узагальнення
і абстрагування, опису та порівняння уможливило виявлення актуальних інструментів взаємодії
бібліотек із читачами під час локдаунів. Основними підходами наукового пізнання задля реалізації
поставленої мети були описовий, системний і моделювання. Наукова новизна роботи полягає в тому,
що на основі емпіричного методу включеного спостереження, п’ятирічного досвіду практичної
діяльності автора зі здійснення онлайн-маркетингу профільної організації, за допомогою фахових
матеріалів, офіційних блогів та, власне, безпосередньо ресурсів бібліотек обґрунтовано доцільність
продовження активної взаємодії з користувачами навіть під час локдаунів. Висновки. Формування
репутації та підвищення престижу бібліотеки в онлайн-середовищі та сучасних умовах, в яких
перебуває людство, – це процес, що здатний підвищити конкурентоспроможність бібліотеки,
престиж бібліотечної професії та залучити додаткову увагу авдиторії. Також бібліотекам
необхідно вдосконалювати та модернізувати свій образ, долучатися до сучасних тенденцій та
популярних і модних онлайн-ресурсів та сервісів, гарантуючи, тим самим, своїм користувачам гідну
якість пропонованих послуг і забезпечуючи сталу підтримку стосунків із ними. Актуальні тенденції
залучення авдиторій до бібліотек змінюються разом із технологіями (Zoom, інструменти Google,
соціальні мережі, месенджери), медіа-форматів (подкасти) тощо.
Description:
Purpose of the Article. Represent innovative tools and approaches in the interaction of libraries with
readers during lockdowns,which, in turn, has a positive effect on theirreputation. Methodology. The application
of such general scientific methods as analysis and synthesis, generalization and abstraction, description and
comparison made it possible to identify relevant tools for the interaction of libraries with readers during
lockdowns. The main approaches to scientific knowledge to achieve this goal were descriptive, systematic and
modeling. The scientific novelty of the work is that based on the empirical method of observation, five years
of practical experience of the author in the implementation of online marketing of the profile organization,
with the help of professional materials, official blogs and, in fact, directly library resources. users even during the lockdown. Conclusions. Building a reputation and increasing the prestige of the library in the online
environment and modern conditions in which humanity is - is a processthat can increase the competitiveness of
the library, the prestige of the library profession, and attract additional audience attention. Libraries also need
to improve and modernize their image, join the current trends and popular and fashionable online resources
and services, thus guaranteeing their users a decent quality of services and ensuring constant support of
relations with them. Current trends in attracting audiences to libraries are changing along with technology
(Zoom, Google tools, social networks, messengers), media formats (podcasts) and more.