Короткий опис(реферат):
Метою роботи є узагальнення та систематизація композиційних та образотворчих особливостей книжкової графіки Г. Нарбута та пошук шляхів їх інтерпретації у сучасному графічному дизайні. Методологія дослідження представлена загальнонауковими та спеціальними методами. При вивченні літератури та емпіричного матеріалу базовими стали методи аналізу і синтезу, порівняльний, системний та емпіричний методи. Для виявлення образно-змістових характеристик графічних творів Г. Нарбута та їх впливу на сучасний дизайн використано порівняльний, композиційний, візуально-графічний та описовий методи. Наукова новизна роботи полягає у комплексному аналізі графічних творів Г. Нарбута, вияві особливостей їх графічно-композиційних вирішень та визначенні принципів їх інтерпретації у сучасній дизайнерській практиці. Висновки. Виявлено, що сьогодні, у контексті формування національної моделі українського графічного дизайну, творчість Г. Нарбута потребує не копіювання, а ретельного переосмислення. Вивчення досвіду художника, систематизація та узагальнення характерних особливостей його графічних робіт відкриває перспективу розвитку та інтерпретації їх у творах дизайнерів ХХІ ст. Алгоритмом такої інтерпретації є цілісний підхід до композиції та загального дизайну; переосмислення форми з точки зору традиційного мистецтва; синтез геометричного розрахунку та складного художнього образу; контрастність між головними та другорядними елементами; ритмічні повтори; акцент на вертикальній осі симетрії та авторська подача, відповідна запитам сьогодення.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to generalize and systematize the graphic and compositional parameters of G. Narbut's book graphics and to find ways of their interpretation in modern graphic design. The methodology of the research is represented by general scientific and special methods. Analysis, synthesis, comparative, systemic, and empirical methods have become basic in the study of literature and empirical material. Comparative, compositional, visual-graphic, and descriptive methods were used to identify the figurative and semantic characteristics of G. Narbut's graphic works and their influence on modern design. The scientific novelty of the work lies in the complex analysis of G. Narbut's graphic works, revealing the peculiarities of their graphic-compositional solutions and determining the principles of their interpretation in modern design practice. Conclusions. It is revealed that in the context of the formation of the national model of Ukrainian graphic design today, the work of G. Narbut needs not copying, but careful rethinking. The study, systematization, and generalization of the artist's experience open the prospect of development and interpretation in the works of designers of the XXI century. The algorithm of such interpretation is a holistic approach to design and composition; rethinking form from the point of view of traditional art; synthesis of geometric calculation and complex artistic image; the contrast between primary and secondary elements; rhythmic repetitions; emphasis on the vertical axis of symmetry and the author's presentation, corresponding to the demands of today.