Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Варивончик, Анастасія Віталіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-12-22T12:22:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-22T12:22:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Варивончик А. В. Спадкування традицій у навчанні художній вишивці // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 145-151. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3629 | |
dc.description | The purpose of the study light the problem related to the tracking of the historical evolution of embroidery, creative activity of the people's masters (on the example of the popular master P. Vlasenko), and determine the development of educational and teaching activities in the direction of embroidery art. The problem of restoring real events of the historical and pedagogical process occurring in schools-workshops on Ukrainian lands is updated. The leading task arose the question of drawing attention to the names of the patients of the late XIX century of the twentieth century, which contributed to the development of professional pedagogy, but whose activities through prohibitions and persecution did not receive appropriate lighting and was comprehensively studied. To develop an urgent problem of historical Ukrainian self-identification, it is important to establish deliberately forgotten figures, restoring the stupid pages of history Methodology is based on the principles of historical and art historical analysis, methods of systematization of factual material, and typological analysis. To identify the personal contribution of masters in the development of art embroidery, a biographical method of historical, psychological, historical, and pedagogical knowledge was used. Scientific novelty. It is the disclosure of new facts and a solid analysis of the pictorial activities of patients, which were engaged in the development of decorative and applied arts. For the first time, a biographical study of the vital activity of the Master of People's Art of the Ukrainian SSR P. Vlasenko, clarified its contribution to the Ukrainian culture. Reflecting a picture of a person's life as a whole, the relationship between individual histories with the history of society is covered. Conclusions. Based on the results of the study and art historical generalization, we can draw conclusions that traditions and modernity are closely intertwined. Paying attention to the treasures of folk art, telling about the unique experience of the masters of the past, the ways of development of educational and teaching activities in the direction of embroidery art are determined. The transfer of art historical experience when teaching students the basics of composite constructions, recognizing the technological and technical execution of traditional ornamental embroidery, makes it possible to apply the surveyed skills in the future. By offering the current generation to receive knowledge in educational institutions and, accordingly, motivating them, pedagogical groups provide the opportunity to self-consciously revive and distribute the traditions of past generations, promoting Ukrainian art. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета дослідження - висвітлити проблему, що пов‘язана із відстеженням історичної еволюції вишивки, творчої діяльності народних майстрів (на прикладі народного майстра П. Власенко) та визначити шляхи розвитку освітньо-викладацької діяльності щодо мистецтва вишивки. Актуалізується проблема відновлення реальних подій історико-педагогiчного процесу, що відбувалися при школах-майстернях на українських землях. Провідним завданням постало питання привернути увагу до імен меценатів кінця ХІХ - початку ХХ століття, які зробили внесок у розвиток професійної педагогіки, але чия діяльність через заборони й гоніння не дістала відповідного висвітлення та не була всебічно вивчена. Для розробки актуальної проблеми історичної української самоідентифікації важливим є встановлення навмисне забутих постатей, відновлення замовчуваних сторінок історії. Методологія ґрунтується на принципах історичного та мистецтвознавчого аналізу, методах систематизації фактологічного матеріалу та типологічного аналізу. Для виявлення особистого внеску майстрів у розвиток художньої вишивки використовували біографічний метод історичного, психологічного, історико педагогічного пізнання. Наукова новизна полягає у розкритті нових фактів та ґрунтовному аналізі образотворчої діяльності меценатів, що опікувалися розвитком декоративно-прикладного мистецтва. Проведене вперше біографічне дослідження життєдіяльності майстрині народного мистецтва УРСР П. Власенко, з‘ясований її внесок в українську культуру. Відображаючи картину життя людини в цілому, висвітлений взаємозв‘язок індивідуальної історії з історією суспільства. На основі результатів проведеного дослідження та мистецтвознавчого узагальнення можемо зробити висновки, що традиції і сучасність тісно переплітаються. Звертаючи увагу на скарби народного мистецтва, оповідаючи про унікальний досвід майстрів минулого визначені шляхи розвитку освітньо-викладацької діяльності щодо мистецтва вишивки. Передача мистецтвознавчого досвіду при навчанні студентів основам композиційних побудов, розпізнаванню технологічного і технічного виконання традиційної орнаментальної вишивки дають можливість застосувати отримані навички в майбутньому. Запропонувавши сучасному поколінню отримувати знання у навчальних закладах та відповідно мотивуючи їх, педагогічні колективи надають можливість самосвідомо відроджувати та поширювати традиції минулих поколінь, пропагандуючи українське мистецтво. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | спадкування традицій | uk_UA |
dc.subject | традиції | uk_UA |
dc.subject | художня вишивка | uk_UA |
dc.subject | вишивка | uk_UA |
dc.subject | декоративно-прикладне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | українська культура | uk_UA |
dc.subject | мистецтво вишивки | uk_UA |
dc.subject | мистецтво | uk_UA |
dc.subject | орнаментальна вишивка | uk_UA |
dc.subject | українське мистецтво | uk_UA |
dc.subject | традиційне народне мистецтво вишивки | uk_UA |
dc.subject | вишивальне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | народна творчість | uk_UA |
dc.subject | творчість | uk_UA |
dc.subject | національний костюм | uk_UA |
dc.subject | народна вишивкуа | uk_UA |
dc.subject | Власенко Параска Іванівна | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.title | СПАДКУВАННЯ ТРАДИЦІЙ У НАВЧАННІ ХУДОЖНІЙ ВИШИВЦІ | uk_UA |
dc.title.alternative | Inheritance of traditions in the training of artistic embroidery | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |