Короткий опис(реферат):
Мета роботи – науково обґрунтувати доцільність застосування класичного екзерсису в ансамблі народного танцю. Методологія дослідження ґрунтується на методах аналізу, спостереження й узагальнення. У статті охарактеризовано роль хореографічних колективів у духовному і творчому розвитку підростаючого покоління. Визначено чотири ланки вітчизняної хореографічної освіти. Проаналізовано методичні принципи, на яких будується екзерсис у хореографічному класі: 1) початок руху та його фіксоване завершення; 2) повторюваність головних елементів завдання; 3) обмежена кількість різних поєднуваних елементів в одному завданні; 4) домінування головного елемента або виконавського прийому в межах одного завдання; 5) логічне поєднання рухів залежно від навчальної мети; 6) обов’язкове виконання комбінацій з обох ніг; 7) раціональне співвідношення фізичного (силового), технічного, психічного та емоційного навантаження. Визначено основні аспекти вдосконалення фахової майстерності артиста балету та студента-хореографа (робота над собою, робота над репертуаром, сценічна діяльність). Виокремлено структурні елементи екзерсису, які застосовують на заняттях класичного та народно-сценічного танців. Проаналізовано основні виконавські прийоми класичного екзерсису, мету і специфіку їх застосування у навчальній та професійній діяльності хореографів. Наукова новизна роботи полягає в тому, що науково обґрунтовано методичні принципи, структуру та зміст класичного екзерсису; визначено його роль в ансамблі народного танцю та фаховій підготовці студентів-хореографів. Сформульовано висновки про те, що класичний екзерсис є ефективним засобом формування виконавської культури та професійної майстерності артистів балету ансамблю народного танцю.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to scientifically substantiate the applying classical exercise expediency in a folk dance ensemble. The methodology of research is based on methods of analysis, observation, and generalization. The role of choreographic ensembles in the spiritual and creative development of the younger generation is defined in the article. The authors highlight four approaches to choreographic education in Ukraine. The methodological principles are analyzed based on exertions in choreographic classes: 1) the beginning of the movement and its fixed completion; 2) the repeatability of the main elements of the task; 3) a limited number of different elements used in one task; 4) the dominance of the main element or performing technique within a single task; 5) the logical combination of movements depending on the learning objectives; 6) the mandatory performance of combinations using both legs; 7) the rational balance of physical (power), technical, mental and psychological elements. The main aspects of improving the ballet dancer`s professional skills and a student-choreographer (work on yourself, work on the repertoire, stage activity) are defined. Identified structural elements of the exercise, which are used in classes of classical and folk and stage dance. The main performing techniques of classical exercise, the purpose, and specificity of their application in the educational and professional activities of choreographers are analyzed.