Короткий опис(реферат):
Мета роботи полягає у визначенні умов, спрямованих на формування фахових навичок вокального і слухового самоконтролю у співака. Методологія дослідження: розв’язання поставлених завдань здійснювалось із використанням взаємодоповнюючих загальнонаукових методів теоретичного та емпіричного дослідження, які забезпечили можливість комплексного наукового пізнання. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше проаналізовано зміст вокально-слухового самоконтролю відповідно до специфіки професійної вокально-виконавської діяльності, конкретизовано сутність поняття «вокально-слуховий самоконтроль», уточнені базові компоненти вокального і слухового самоконтролю, що забезпечують високий рівень професійності й майстерності співака. Висновки. Музично-слуховий самоконтроль варто розглядати як єдиний комплекс слухових, м’язових й вібраційних відчуттів, який забезпечує професійне виконання музичних творів. Головна дія самоконтролю проявляється в умовах об’єднання відчуттів, які відповідають професійним вокальним навичкам. Відсутність будь-якого з них неминуче призводить до зниження майстерності. Рівень формування навичок, які об’єднують елементи вокального і слухового самоконтролю, можуть слугувати критеріями розвитку професіоналізму у виконавчій діяльності.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the conditions, aimed at the formation of the professional skills of vocal and auditory self-control of the singers. Methodology. The research methodology is the solution of the tasks, by using general scientific methods of theoretical (analysis, synthesis) and empirical researches, which provided the possibility of complex scientific knowledge. Scientific Novelty. The scientific novelty of the research is the analysis of the content of vocal-auditory self-control in accordance with the specifics of professional vocal-performing activity, the essence of the concept «vocal-auditory self-control». The basic components of vocal and auditory self-control are characterized. Conclusions. Musical-auditory self-control should be considered as the only complex of auditory, muscular, vibrating, and sensations, which provides professional performance of musical compositions. The main effect of self-control is manifested into the combination of feelings that correspond to professional vocal skills. The absence of any of them leads to a decrease in skills. The level of skills that combine elements of vocal and auditory self-control can serve as criteria for the development of professionalism in the vocal activity.