Короткий опис(реферат):
Метою роботи є огляд наявної літератури з означеної проблематики; узагальнення окреслених у віднайдених джерелах положень; їхній аналіз та систематизація. Методологія дослідження полягає у вивченні та аналізі вокально-педагогічної та музикознавчої джерельної бази, співставленні та узагальненні проблеми, що уможливлює формулювання висновків. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні маловивченого аспекту ансамблевого співу, а саме його виховного впливу на початківця-співака. У статті запропоновано авторський погляд на переваги ансамблевого співу та сформульовано і обґрунтовано його виховний потенціал у процесі становлення як музиканта-професіонала, так і гармонійно розвиненої особистості співака. Висновки. У процесі аналізу наявних праць було класифіковано виховний вплив участі співака-початківця в ансамблях малих форм на такий, що стає рушієм змін у психологічній сфері (інтелект, творчість, креативність, фантазія, уява, пам’ять, увага та ін...), особистісно-фізіологічній (працездатність, воля, цілеспрямованість, фізичні якості, необхідні для вокальної творчості) та соціально-культурній (культура співу, культура особистості, збагачення музичного кругозору, духовна культура, вміння працювати в колективі, відчуття себе частиною колективу, повага до інших учасників колективу та ін.). Сформульовано переваги ансамблевого співу, порівняно із індивідуальним та хоровим. Запропоновано розгляд виховної ролі ансамблів малих форм на співаків-початківців у двох площинах: загальновиховній (мова йде про формування ряду особистісних та фізіологічних рис та якостей, які, з одного боку, напряму пов’язані із музичною діяльністю, а з іншого, є чинниками успішності виконання будь-якої іншої діяльності) та музично виховній (ті якості, що сприяють розвиткові спеціальних музичних здібностей, формують вузько-музичні навички та вміння).
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to review the available literature on this issue; generalize the provisions presented in the found sources; analysis and systematization of these works. The methodology consists of the study and analysis of the vocal-pedagogical and musicological source base, comparison, and generalization of the problem, which allows the formulation of conclusions. The scientific novelty of the article is in the study of the aspect of ensemble singing, namely its educational influence on a beginning singer. The article offers the author’s view on the benefits of ensemble singing and formulates and substantiates its educational potential in the process of becoming both a professional musician and a harmoniously developed personality of the singer. Conclusions. In the process of analysis of existing works the educational impact of the beginning singer’s participation in ensembles of small forms was classified as one that becomes a catalyst of changes in the psychological sphere (intellect, creativity, imagination, memory, attention, etc.), personal-physiological (ability to work, will, purposefulness, physical qualities necessary for vocal creativity) and socio-cultural (singing culture, personality culture, enrichment of musical horizon, spiritual culture, ability to work in a team, feeling part of a team, respect for other team members, etc.). The advantages of ensemble singing in comparison with individual and choral singing are formulated. The educational role of ensembles of small forms on beginner singers is offered in two planes: general educational (this is about of formation of a number of personal and physiological features and qualities which, on the one hand, are directly connected with musical activity, and on the other, are factors of success of any other activity) and musical educational (those qualities that promote to the development of special musical abilities, form specific musical skills).