Abstract:
Мета дослідження. Систематизувати цілісність художньо-творчої діяльності режисера естради, охарактеризувати її зміст, структуру, функціональність, операційні процеси майстерності, навички, вміння та здібності фахівця, ідентифікувати складові технологічного процесу створення номеру, програми. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, мистецтвознавчого, аксіоматичного, системного методів з метою висвітлення та обґрунтування основних складових художньо-творчої діяльності майстра-режисера естради; його професійних завдань, знань, навичок, вмінь та здібностей. Наукова новизна дослідження полягає у феноменологічному підході до аналізу художньо-творчої діяльності митця режисури на естраді з точки зору основних складових професійно-мистецької майстерності, рис його домінантного потенціалу у процесі постановки естрадної форми. Висновки. Мистецтву майстерності на естраді, як і для будь-якої сфери людської діяльності вельми необхідний високий професіоналізм. Тому сьогодні фахова якість митців-постановників естрадних дійств є архіважливим питанням художньо-творчого процесу у сценічній діяльності естрадного режисера. Аналіз динаміки соціально-психологічного сучасного життя людини, її комунікативної ментальності, естетична оцінка того або іншого факту події суспільного буття, що відбувається сьогодні, зараз є обов’язковим критерієм майстерності художньо-творчої діяльності режисера, адекватністю його психологічного сприйняття. Творчий задум естрадного номеру, вистави, програми залежить від авторської оригінальності режисерського рішення, нестандартного надзавдання його втілення, своєрідного трактування сценічної дійової особи артиста, навіть його метафоричної парадоксальності.
Description:
The purpose of the article is to systematize the integrity of the artistic and creative activity of the stage director, to characterize its content, structure, functionality, operational processes of mastery, skills, abilities, and abilities of a specialist, to identify the components of the technological process of creating a number, program. The methodology consists in the use of analytical, functional, art history, axiomatic, systemic methods for the purpose of highlighting and substantiating the main components of the artistic and creative activity of the master-stage director; his professional assignments, knowledge, skills, abilities, and abilities. The scientific novelty of the research lies in the phenomenological approach to the analysis of the artistic and creative activity of a stage director from the point of view of the main components of professional skill, the features of its dominant potential in the process of staging a stage form. Conclusions. The art of mastery on the stage, as well as for any other sphere of human activity, requires high professionalism. Therefore, today the professional quality of an artist-director of pop performances is an overriding issue of the artistic and creative process in the stage activities of a pop director. An analysis of the dynamics of the socio-psychological modern life of a person, his communicative mentality, an aesthetic assessment of this or that fact of an event of social life that is happening today is now an obligatory criterion for the mastery of a director's artistic and creative activity, the adequacy of his psychological perception. The creative concept of a stage performance, performance, program depends on the author's originality of the director's decision, the non-standard super task of its implementation, a kind of interpretation of the artist's stage character, even his metaphorical paradox.