Abstract:
Мети роботи полягає у висвітленні досвіду створення творчих композицій з деревини на основі аналізу студентських робіт, виконаних під час навчального процесу у Харківській державній академії дизайну і мистецтв. Методологія роботи базується на комплексному поєднанні емпіричних та теоретичних методів пізнання. Створення артоб'єктів з деревини має експериментальний характер, що виражається в унікальності кожної роботи та їх спрямованості на пошук нових засобів художньої виразності при роботі з деревиною. Тому емпіричні методи, а саме експеримент, порівняння та спостереження, при дослідження особливостей виготовлення означених творчих композицій, є основоположними. Для підсумків практичного досвіду та оновлення навчальної програми застосовуються теоретичні методи дослідження, а саме аналіз, узагальнення та прогнозування. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні та систематизації практичного досвіду створення арт-об’єктів з деревини. Висновки: встановлено, що створення творчих композицій з деревини спирається не лише на знаннях з композиції, а й на розуміння особливостей роботи сучасного промислового обладнання, яке застосовується при створенні означених артоб’єктів; виявлено, що використання інноваційних технічних засобів передбачає вміння та навички роботи студентів в спеціальних графічних комп’ютерних програмах та розуміння фізичних та художньо-естетичних властивостей матеріалів (деревини, фанери).
Description:
The purpose of the article is to highlight the experience of the creation of wooden art-objects. The analysis based on the review of the student`s works performed during the educational process at the Kharkiv State Academy of Design and Arts. The methodology of this work based on the complex application of empirical and theoretical research methods. The creation of wooden art-objects has an experimental nature, which expressed in the uniqueness of each work and their focus on the search for new means of artistic expression during the work with wood. Therefore, empirical methods, namely experiment, comparison, and observation, when studying the characteristics of the manufacture of these creative compositions, are fundamental. To summarize the practical experience and update the curriculum applied theoretical research methods, namely analysis, synthesis, and forecasting. The scientific novelty of the work consists of summarizing and systematizing the practical experience of creating art objects from wood. Conclusions: it was revealed that the creation of wooden art objects is based not only on the knowledge of the composition but also on the understanding of the features of the work of modern industrial equipment, which is used to create these art objects. It was found that the use of innovative technical means involves the ability and skills of students in special graphics computer programs, an understanding of the physical and artistic and aesthetic properties of materials (wood, plywood).