Abstract:
Метою статті є визначення специфіки італійської школи бального танцю в історичній ретроспективі та на сучасному етапі. Методологія дослідження аргументована на рівні сукупності загальнонаукових (проблемно-хронологічного, конкретно-історичного, описового, логіко-аналітичного) та мистецтвознавчих (аксіологічного, жанрово-типологічного, методу біографічної реконструкції, стильового підходу) методів наукового пізнання. Наукова новизна. Здійснена спроба наукового дослідження актуальних питань проблематики спортивного бального танцю в інтеграційних умовах соціомистецького простору ХХІ ст.; уточнено та доповнено поняття «стиль» та «школа» у контексті специфіки конкурсних бальних танців; визначено та проаналізовано специфічні техніко-естетичні характеристики італійської школи танцювання; окреслено перспективи розвитку спортивного бального танцю ХХІ ст. Висновки. Внаслідок мистецтвознавчого аналізу специфіки стилеутворення спортивних бальних танців та філософського осмислення поняття «школа», визначено зв’язок різнорівневої внутрішньої структури італійської школи танцювання (художній стиль; регіональна школа; індивідуальність кожного конкретного тренера та стиль техніки виконання спортивного бального танцю, що переходить у власну манеру танцюристів). Доведено, що процес формування індивідуальності виконавця відбувається у тісному взаємозв’язку зі специфікою доби, національним характером та творчими особливостями особистості, в органічному поєднанні традицій регіонального, етнічного характеру та новаторства, що позиціонуємо виключно особистісним та наднаціональним явищем. Доведено, що інноваційну діяльність італійських танцюристів та тренерів ХХІ ст. доцільно розглядати з мистецтвознавчих позицій як стильову течію, а все ж італійська школа, порівняно з англійською, ще не досягла форми узгодженої системи, що ґрунтується на чітко визначеній художній ідеї.
Description:
The purpose of the article is to determine the specifics of the Italian school of ballroom dance in a historical retrospective and at the present stage. The methodology is argued at the level of a set of general scientific (problem-chronological, concrete historical, descriptive, logical-analytical) and art criticism (axiological, genre-typological, biographical reconstruction method, style approach) methods of scientific cognition. Scientific novelty. An attempt has been made to scientifically study topical issues of the sport of ballroom dance in the integration conditions of the social art space of the 21st century; clarified and supplemented the concepts of "style" and "school" in the context of the specifics of competitive ballroom dancing; identified and analyzed the specific technical and aesthetic characteristics of the Italian school of dancing; outlined the prospects for the development of sports ballroom dance of the XXI century. Conclusions. Due to the art history analysis of the specific style of sports ballroom dancing and philosophical understanding of the concept of “school”, the connection of the different levels of the internal structure of the Italian dancing school (artistic style; regional school; individuality of each particular coach and style of the performance of a sports ball dance) is determined. It is proved that the process of formation of the performer’s individuality is closely related to the specifics of the epoch, national character and creative personality traits, in an organic combination of the traditions of regional, ethnic character and innovation, which we position exclusively as a personal and supranational phenomenon. It has been proved that the innovative activity of the Italian dancers and coaches of the 21st century is advisable to be considered from an art criticism position as a style current, but still the Italian school, compared to the English one, has not yet reached the form of a coherent system based on a well-defined artistic idea.